Työskenteletkö asiakaspalvelussa tai toimistotehtävissä seurakunnan palveluksessa? Assistentti- ja sihteeripalveluihin keskittyvä liiketoiminnan ammattitutkinto sopii seurakuntien työntekijöille, jotka hoitavat kirkon jäsenrekisteriä ja kirkonkirjoja. Koulutus on suunniteltu yhteistyössä Kirkkohallituksen kanssa.
Jos haluat kehittyä sihteeri- ja assistenttityössä, tämä koulutus on sinua varten. Koulutuksessa käydään kattavasti läpi seurakuntien sihteeri- ja assistenttityön eri puolet.
Perehdyt assistenttityön ydintekemiseen: asiakaspalveluun, henkilötietojen käsittelyyn liittyvään lainsäädäntöön, kokousjärjestelyihin ja -dokumentaatioon, työelämän kirjoittamiseen sekä toimisto-ohjelmistoihin. Lisäksi koulutuksessa käsitellään kirkonkirjoihin, kirkollisiin toimituksiin ja mm. sukuselvityksiin liittyvät käytännön asiat.
Opiskelu on käytännönläheistä ja sopii työn ohessa suoritettavaksi. Innostavien koulutuspäivien lisäksi koulutukseen sisältyy verkkoluentoja, itsenäistä opiskelua verkossa sekä oppimista työpaikalla omia työtehtäviäsi tehden. Osallistuminen edellyttää alan työpaikkaa.
Koulutuksen yhteydessä suoritat liiketoiminnan ammattitutkinnosta liiketoiminnan palvelut -osaamisalan. Liiketoiminnan ammattitutkinto on myös virallinen todistus osaamisestasi. Tutkintotodistus auttaa sinua uusiin työtehtäviin pyrkiessäsi ja antaa hakukelpoisuuden jatkokoulutuspaikkoihin kuten korkeakouluihin.
Nykyaikaisella, virallisella tutkintotodistuksella voin todistaa hallitsevani nykyiset työssä vaadittavat taidot.
Työn ohessa suoritettava tutkinto oli minulle juuri sopiva, koska minun ei ole ollut mahdollista päivittää osaamistani täysipäiväisenä opiskelijana.
Sain paljon faktaa, joka auttaa töistä suoriutumisessa. Kuulin, miten muualla toimitaan, mistä syntyi paljon kehittämisideoita omaan työympäristöön.
Koulutuksen suunniteltu ohjelma, josta sinulle räätälöidään henkilökohtainen opiskelusuunnitelma. Koulutuspäivien lisäksi opiskelet omaa työtäsi tehden, työn ohessa. Liiketoiminnan ammattitutkinnossa vaadittava osaaminen näytetään käytännön työtehtävissä.
Kouluttajina toimivat Kirkkohallituksen asiantuntijat sekä ulkopuoliset oman alansa asiantuntijat.
Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
Verkkoluennot Teams-yhteydellä:
Koulutuspäivät:
Assistentti- ja sihteerityön palvelut
Koulutuspäivät:
Analogisen aineiston hallinta
Koulutuspäivät:
Osallistumismaksu sisältää tutkinnon suorittamisen ja kaikki tutkinnon kurssit, joille opiskelija osallistuu, sekä oppimateriaalit ja kirjat.
Tämä koulutus on Opetus- ja kulttuuriministeriön osittain rahoittamaa ammatillista lisäkoulutusta. Opiskelija maksaa vain koulutuksen omarahoitusosuuden (eli osallistumismaksun).
Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä, ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Ammatti- ja erikoisammattitutkinnoissa osoitamme ja lähetämme Opetushallituksen ohjeen mukaan koulutuksen laskun opiskelijalle. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Tutkinnon suorittanut voi tietyin edellytyksin (yhteensä viiden vuoden ylittävä työ- tai virkasuhde) anoa Työllisyysrahastolta ammattitutkintostipendiä (400 €).
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Rastor-instituutin ammatilliset tutkinnot ovat arvonlisäverottomia.
Koulutus on mahdollista opiskella oppisopimuskoulutuksena.
Oppisopimuskoulutuksen hinta määräytyy oppisopimustoimistossa (0–450 €). Kysy meiltä lisää, tai ole yhteydessä oman alueesi oppisopimustoimistoon.