Opi hyödyntämään webanalytiikkaa ja optimoimaan oman verkkosivustosi sisältöä hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Webanalytiikka ja hakukoneoptimointi -kurssilla keskitytään Googlen hakukoneeseen ja Google Analytics -työkaluun.
Kurssilla työstät kouluttajien oppien mukaan verkkoanalytiikan toimenpiteitä sivustollesi ja tuotat hakukoneiden kannalta toimivaa sisältöä (SEO). Lisäksi kuulet parhaat case-esimerkit. Kurssin jälkeen käytössäsi on konkreettinen, aikataulutettu toimenpidesuunnitelma oman verkkosivustosi kehittämiseksi.
Koulutus ei siis ole teoriaa vaan käytännön tekemistä, jonka lopputulemana osaat itse ruuvata tehot irti analytiikasta ja hakukoneoptimoinnista!
Koulutus sopii digitaalisen markkinoinnin perusteet hallitseville, markkinointitoimenpiteitä itse käytännössä toteuttaville. Testaa koulutuksen soveltuvuus juuri sinulle – tee TASOTESTI!
Koulutuksen myötä tunnistat digitaalisen markkinoinnin merkittävimmät mittarit eli konversiopisteet, ja osaat valita niistä sopivimmat. Osaat hyödyntää analytiikan tarjoamaa tietoa oman verkkosivustosi kehittämiseksi. Osaat myös perustella verkkoanalytiikan ja hakukoneoptimoinnin toimenpiteiden tärkeyden organisaatiossasi.
Voit sisällyttää tämän kurssin osaksi Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelmaa.
Ennen valmennuspäivää teet orientoivan ennakkotehtävän.
Ennakkotehtävässä orientoidut koulutukseen miettimällä omaa sivustoasi analytiikan ja SEO:n osalta. Lisäksi tutustut taustakirjallisuuteen.
Ennen kurssin alkua kouluttajat perehtyvät osallistujien www-sivuihin analytiikan ja SEO:n näkökulmasta.
1. koulutuspäivä
SEO eli hakukoneoptimointi
Kouluttajana Tommi Karvinen, SEO Consultant, Tulos Helsinki
Koulutuspäivien välillä viet SEO-päivän oppeja käytäntöön tekemällä välitehtävänä harjoituksen sisältöoptimoinnista.
2. koulutuspäivä
Webanalytiikka ja konversio
Kouluttajana Niko Karppinen, Senior SEO & Web Analytics Consultant, Tulos Helsinki.
Kummassakin koulutuspäivässätartut itse toimeen: saat vinkkejä, miten lähdet suunnittelemaan oman verkkosivuston hakukoneoptimointia ja analytiikan hyödyntämistä. Otat vinkeistä sinulle sopivimmat käyttöön jo päivän aikana, kun teet käytännössä kehitystoimenpiteitä sivustosi analytiikkaan ja hakukonelöydettävyyteen. Lisäksi koulutuspäivät sisältävät case-esimerkkejä yritysten aidoista digitaalisen markkinoinnin keinoista.
Ohjattu etäopiskelu 1 kk
Etäjaksolla kehität oman organisaatiosi digitaalista markkinointia: teet uusien oppien mukaan markkinointiviestintätoimenpiteitä digitaalisiin kanaviin, tässä tapauksessa www-sivustolle. Teet konkreettisen suunnitelman ja aikataulun www-sivujenne hakukoneoptimoinnin parantamiseksi tai analytiikan hyödyntämiseksi sivustokehityksessä. Fokus on siinä, mitä voit ja sinun kannattaa tehdä seuraavaksi.
Saat kouluttajilta yksilöllisen palautteen suunnitelmastasi henkilökohtaisessa tapaamisessa. Harjoituksen lisäksi saat siis gurujen vinkit juuri sinun sivustosi kehittämiseen.
Niko Karppinen, Senior SEO & Analytics Consultant, Tulos Helsinki
“Niko Karppisen koulutuspäivässä parasta oli käytännön harjoitukset itsenäisesti ja niiden läpikäynti. Siinä sai konkreettisesti hyötyä juuri käydyistä asioista.”
Niko on tehnyt töitä konsulttina digimainonnan parissa vuodesta 2017 keskittyen erityisesti hakukoneoptimointiin, markkinoinnin automaatioon ja Google Analyticsiin. Nikolta löytyy laajasti kokemusta niin B2C- kuin B2B-yritysten kanssa toimimisesta. Niko on vapaa-ajallakin tehnyt useita verkkosivuja käyttäen eri alustoja. Teknistä taustaa tukee Nikon kiinnostus uusiin teknisiin asioihin ja hän lähtee uteliaana selvittämään vaikeampiakin teknisiä haasteita.
Niko on kokenut ja innostunut kouluttaja, jonka käytännönläheinen lähestymistapa ja positiivinen asenne tekee haastavammatkin asiat helposti ymmärrettäväksi. Koulutuksissa Nikolle on tärkeätä, että osallistujat saavat uusia näkökulmia ja käytännön työkaluja mitä viedä mukaansa koulutuksesta arkeen.
Tommi Karvinen, Senior SEO consultant, Tulos Helsinki
Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.
Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista