Markkinointiviestinnän ammattitutkinto oli silmiä avaava

Toni Kalliomäki, markkinointiviestinnän ammattitutkinto

Toni Kalliomäki, yrittäjä, Spring Bay

Toimivaa ja tuottavaa markkinointia voi saavuttaa myös pienin kustannuksin. Opin, että aina ei tarvitse mennä vaikeimman kautta, sillä hyvinkin yksinkertaisilla markkinointitoimenpiteillä voi saada hyviä tuloksia.

Minulle suurin hyöty koulutuksesta oli se, että oivalsin asioiden yksinkertaistamisen tärkeyden. Kaiken ei tarvitse maksaa mahdottomasti, eikä markkinointi-kampanjoiden tarvitse olla jättisuuria tuottaakseen näkyvää tulosta.

Markkinointiviestinnän ammattitutkinnosta (nyk. liiketoiminnan ammattitutkinto, markkinointi) toin työpaikalleni monia arvokkaita näkökulmia. Myös työnantajani huomasi muutoksen, ja sain kehuja siitä, miten olin kehittynyt koulutuksen aikana.

Markkinointiviestinnän aloittelijasta osaajaksi

Olen sittemmin siirtynyt palkkatyöstä yrittäjäksi, ja koulutus helpotti huomattavasti siirtymävaihetta. Koulutuksen ansiosta pystyn hoitamaan yritykseni markkinoinnin itse. Sain paljon käytännöllisiä vinkkejä yrittäjän uralleni.   

Koulutuksen ansiosta pystyn hoitamaan yritykseni markkinoinnin itse.

En esimerkiksi aikanaan pitänyt sosiaalisesta mediasta, mutta koulutuksen myötä opin ymmärtämään sen hyödyllisyyttä. Facebook on ollut yllättävänkin toimiva ratkaisu markkinoinnissa ja tuonut jopa uusia asiakaskontakteja.

Opiskelu työn ohessa oli sujuvaa

Markkinointiviestinnän ammattitutkinto oli yllättävän helppo suorittaa työn ohessa. Koulutuspäiviä oli pari kertaa kuukaudessa, ja etäopiskeluakin juuri sopivasti työn rinnalle.

Opiskelu ei rasittanut liikaa, mutta tulokset olivat näkyviä.

Opiskelu ei siis rasittanut liikaa, mutta tulokset olivat näkyviä. Myös tutkinnon suorittamiseen liittyvien materiaalien kerääminen luonnistui työn ohella erittäin sujuvasti. Markkinointiviestinnän ammattitutkinto sopii kaikille, jotka kaipaavat lisää potkua markkinointitaitoihinsa.

Vanhemmat ja nuoremmat ulkopuoliset kouluttajat varmistavat monipuolisen kuvan markkinointiviestinnästä ja antavat aidon kuvan työelämästä. Markkinointiuralla aloittelevien lisäksi myös yrittäjät sekä markkinoinnin vanhemmat konkarit voivat oppia paljon uutta tässä koulutuksessa.

Tutustu koulutukseen: liiketoiminnan ammattitutkinto, markkinointi


Artikkeli on julkaistu alun perin Markkinointi-instituutin verkkosivuilla. Markkinointi-instituutti ja Rastor yhdistyivät 1.1.2020. Uuden yrityksen nimeksi tuli Rastor-instituutti.