Etämyynnin hyvät käytännöt

Etämyynnillä tai perinteisen face to face -myynnin ja etämyynnin yhdistämisellä voidaan parhaimmillaan lisätä merkittävästi ajankäyttöä, tehokkuutta ja kontaktipisteitä asiakkaan kanssa. 

”Tilastollisesti asiakas suostuu etätapaamisen kaksi, jopa kolme kertaa todennäköisemmin kuin face to face -tapaamiseen”, sanoo Havain Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Timo Sorri

Sorri antoi käytännön vinkkejä etämyyntiin Rastor-instituutin Etämyynnillä uutta puhtia myyntiin -webinaarissa

Etämyynti_hyödyt_Sorri.png

Ota etämyyntitapaamisen kulku omiin käsiisi

Sorrin mukaan olennaista on luoda onnistunut asiakaskokemus aivan ensi metreiltä alkaen. 

”Kun asiakaskokemus on turvallinen ja mutkaton, sujuu loppukin”, Sorri perustelee. 

Etämyyntitapaamiseen kannattaakin Sorrin mukaan valmistautua huolellisesti. Toimintamallia ei voi sellaisenaan siirtää kasvokkaistapaamisista etäyhteydelle, sillä vaikutusmahdollisuudet ovat erilaiset. 

”Etämyyntiä tekevän on otettava myyntitilanne vahvasti omiin käsiinsä, tehtävä aloitteita ja oltava aktiivinen. Kuljeta tapaamista kohti toivomaasi lopputulosta. Muista, että prospektista et laske irti”, Sorri painottaa.  

Lataa webinaaritallenne, niin opit mm., millainen on toimiva etämyynnin prosessi ja miten rakennat vaikuttavan etämyynnin esitysmateriaalin. 

Tutustu näihin myyntikoulutuksiin: 

Kaipaatko etämyynnin valmennusta tai muuta myynnin koulutusta henkilöstöllesi? 

Tutustu Rastor-instituutin myyntivalmennusten tyytyväisten asiakkaiden menestystarinoihin. 

KYLLÄ, MYYNTIVALMENNUS KIINNOSTAA

Jaa sivu