Hakeudu Pohjois-Karjalan Urahuoltamon asiakkaaksi

Hakeutuminen tapahtuu Eura2021-järjestelmässä.

Voit hakeutua hankkeen asiakkaaksi, jos asut Pohjois-Karjalan alueella ja olet:

  • työssä oleva ja etsit urallesi uutta suuntaa tai harkitset alanvaihtoa
  • 30-54-vuotias ja työttömyytesi on pitkittynyt tai uhkaa pitkittyä
  • yksinyrittäjä tai itsenäinen ammatinharjoittaja tai
  • valmistumassa tai työelämään siirtymässä oleva toisen asteen opiskelija tai korkeakouluopiskelija
 

Ohjeet hakeutumiseen 

  1. Hakeutumislinkkiä klikattuasi tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  2. Tunnistautumisen jälkeen tarkista henkilö- ja yhteystietosi ja tarvittaessa korjaa tiedot.
  3. Syötä aloitushetken tietosi järjestelmään ja jätä tiedot hanketoteuttajalle.
  4. Lopuksi kirjaudu ulos palvelusta.
     

Hakeudu tästä

Jos sinulla ei ole mahdollisuutta itse tallentaa osallistumistietojasi EURA 2021 -järjestelmään, kerro tästä hankehenkilöstölle, joka auttaa tietosi järjestelmään. Sinun tulee todistaa henkilöllisyytesi hankehenkilöstölle ennen tietojen tallentamista.

Asiakasnumero

Järjestelmä luo sinulle aloitushetken tietojen syöttämisen yhteydessä asiakasnumeron. Käytä asiakasnumeroa tunnistetietona, kun viestit esimerkiksi hanketoteuttajan kanssa. Älä käytä henkilötunnustasi.

Hanketoteuttaja hyväksyy tietosi, minkä jälkeen et voi enää muuttaa järjestelmään syöttämiäsi tietojasi. Yhteystietojasi voit kuitenkin ylläpitää järjestelmässä milloin tahansa.

Mikäli tallentamissasi tiedoissa on jotain epäselvää tai korjattavaa, hanketoteuttaja voi palauttaa tietosi täydennettäväksi. Järjestelmä lähettää tällöin sähköpostiisi automaattisen viestin, jossa tiedot pyydetään täydentämään.

Urapalvelun asiakkaana  

Kun olet hakeutunut asiakkaaksi, olemme sinuun yhteydessä ja kartoitamme tilanteesi sekä palvelutarpeesi.

Urasparraukseen ja uramuotoiluryhmiin osallistuvat saavat käyttöönsä oman helppokäyttöisen HowSpace-työtilan. Työtila toimii hankkeen asiakkuuden digitaalisena ”kotipesänä”, jonka kautta voit saada urasparrausta, osallistua työelämäaiheisiin ryhmävalmennuksiin tai uramuotoiluryhmään. Hankkeen asiakkaana voit osallistua yhteen tai useampaan hankkeen palveluun. 

Ohjeet hankkeen asiakkuuden päättämiseen

Kun asiakkuutesi hankkeessa päättyy, käy syöttämässä edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti lopetushetken tietosi Eura2021-järjestelmään. Klikkaa omat tietosi avoimeksi ja sen jälkeen ”lisää lopetushetken tiedot”. Pääset lisäämään sivun alaosaan hankkeessa lopettamispäivämäärän sekä työmarkkina-asemasi hankkeen päätöshetkellä.  

Tietosuojaseloste

Sign up for the project 

Urahuoltamo is provided by Rastor-instituutti as a sub-project of larger project called TNO North Karelia - information, advice and guidance for the success of North Karelians.

You can apply to become a client in the project by signing up in Eura2021. Instructions below.

You’re eligible to sign up if you live in the North Karelia region and meet one of the following criteria:

  • You are currently employed and looking for a new direction or considering a career change.
  • You are between 30 and 54 years old and your unemployment has become long-term or is at risk of becoming so.
  • You are an entrepreneur or self-employed professional.
  • You are a secondary or higher education student preparing to graduate or enter the workforce.

How to apply

  • Click the application link and log in using your online banking credentials or a mobile certificate (Mobiilivarmenne).
  • Once logged in, review your personal and contact information and make any necessary updates.
  • Fill in your current details and submit them to the project team.
  • Log out of the system when you're done.

If you’re not able to enter your information into the EURA 2021 system yourself, please let the project staff know — they will assist you. You’ll need to verify your identity to them before they can enter your data.

Client number

Once you’ve submitted your initial information, the EURA2021 system will assign you a client number. Use this number when communicating with the project team. Please do not use your personal ID number.
After your information has been approved by the project team, you won’t be able to make further changes to it. However, you can update your contact details in the system at any time.

If your application needs additional information or corrections, the project team can return it for editing. You’ll receive an automatic email with instructions in that case.

When your participation in the project ends, you’ll be asked to log back in and enter your final information, following the same steps.

As a client of Urahuoltamo

Once you've joined, we’ll contact you to better understand your current situation and your needs.

If you take part in career coaching or a career design group, you’ll get access to a personal digital workspace on HowSpace. This will be your hub throughout the project — a place where you can get one-on-one support, join group sessions, and explore your next career steps. As a client, you’re welcome to take part in one or several of the services available.