Lähiopiskelu
Koulutuspäivät järjestetään paikan päällä.
Etä-/lähiopiskelu
Sisältää etä- ja lähikoulutuspäiviä sekä itsenäistä verkko-opiskelua.
Etäopiskelu
Koulutuspäivät toteutetaan etäyhteydellä reaaliajassa, ja niille on sovittu tarkka ajankohta. Lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua.
Hybridi
Koulutuspäiviin voi osallistua oman valinnan mukaisesti joko paikan päällä tai etäyhteydellä.
Itsenäinen verkko-opiskelu
Ei sisällä aikaan sidottuja koulutuspäiviä. Koulutuksen voi suorittaa omaan tahtiin haluamanaan ajankohtana verkko-oppimisympäristössä tallenteita, tehtäviä ja muita materiaaleja hyödyntäen.
Oppisopimuskoulutus
Oppisopimuksessa työnantajasi osallistuu kouluttamiseen. Oppisopimus edellyttää, että sinulla on alan työpaikka.
Asiantuntijoiden rekrytoiva koulutus tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden räätälöidä juuri sinulle sopivan ja työllistymistäsi tukevan koulutuskokonaisuuden. Voit valita suuntautumisvaihtoehdoiksi markkinoinnin, myynnin, asiakaspalvelun tai näiden yhdistelmän. Koulutuksen tavoitteena on, että työllistyt koulutuksen päättyessä tai sen aikana.
Koulutus on maksuton.
Tervetuloa infotilaisuuteemme to 21.8. ja ke 10.9. klo 10. Kerromme hakuvaiheesta ja koulutuksen sisällöstä. Sinulla on mahdollisuus esittää kysymyksiä.
Koulutus vahvistaa osaamistasi valitsemallasi osaamisalueella. Koulutuskokonaisuus suunnitellaan ottaen huomioon kokemuksesi ja taustasi. Voit oppia tuottamaan markkinoinnin sisältöjä, jotka tukevat asiakkaan ostopolkua ja edistävät organisaation tavoitteita. Samalla kehität taitojasi asiakasymmärryksessä, sisältömuotoilussa ja tekoälyn hyödyntämisessä. Vaihtoehtoisesti voit kehittyä digimyynnin ammattilaiseksi ja oppia kehittämään moderneja myyntiprosesseja, hiomaan asiakasosaamista sekä ratkaisumyynnin taitoja.
Koulutuspäivät toteutetaan alan huippuasiantuntijoiden johdolla, ja pääset soveltamaan oppimaasi heti omassa yhteistyöyrityksessä.
Koulutuksessa yhdistyvät korkeatasoinen ammatillinen koulutus sekä yhteistyöyrityksessä tapahtuva käytännön työssäoppiminen. Valitse oma koulutuspolkusi ja ota ensimmäinen askel kohti uutta uraa!
Millaisiin tehtäviin voi työllistyä?
Työkokemuksestasi ja tavoitteistasi riippuen voit työllistyä erilaisiin markkinoinnin, myynnin tai asiakaspalvelun tehtäviin, assistentista asiantuntijatasoon. Voit työskennellä esimerkiksi sosiaalisen median, digitaalisen markkinoinnin, verkkosivujen ja erilaisten viestinnän tehtävien parissa. Voit myös sijoittua asiantuntijaksi teknisen myynnin tai kansainvälisen myynnin tehtäviin tai esimerkiksi asiakaspalvelun kehitystehtäviin. Rastor-instituutti auttaa löytämään sinulle sopivan yhteistyöyrityksen, mutta oma aktiivisuus yhteistyöyrityksen hakemisessa kannattaa.
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus on suunnattu ensisijaisesti työttömille Etelä-Karjalan alueen työnhakijoille, joiden työnhaku on voimassa työllisyyspalveluissa, ja joilla on taustaa myynnin, markkinoinnin- tai asiakaspalvelun tehtävistä joko koulutuksen tai työkokemuksen kautta. Voit olla urasi alkuvaiheessa, pohtia alanvaihtoa tai jo kartuttanut kokemusta alalta. Tärkeää on myös halu oppia, kasvaa ja työllistyä.
Jos sinulla on kiinnostusta koulutuksen aihealueisiin, ja haluat kehittää osaamistasi käytännönläheisesti, tämä koulutus on sinua varten!
Koulutuksen toteutus ja aikataulu
Koulutus on hakijalle maksutonta. Koulutus kestää 5 kuukautta ja sisältää 85 päivää työskentelyä yhteistyöyrityksessä sekä 15 koulutuspäivää Rastor-instituutissa. Koulutuksen voi aloittaa joustavasti yhteistyöyrityksen löydyttyä aikavälillä 13.10.-13.12.2025
Koulutus toteutetaan monimuoto-opetuksena, joka sisältää 15 koulutuspäivää.
Koulutuksen sisältö rakentuu valitusta suuntautumisvaihtoehdosta – markkinointi, myynti, asiakaspalvelu – tai niiden yhdistelmästä opiskelijan ja yhteistyöorganisaation tarpeiden mukaan.
Markkinoinnin polulla opit mm. tuottamaan markkinoinnin sisältöjä, kehität taitojasi asiakasymmärryksessä, sisältömuotoilussa ja tekoälyn hyödyntämisessä.
Myynnin polulla puolestaan opit esimerkiksi kehittämään myyntiprosesseja, hiomaan asiakasosaamistasi sekä ratkaisumyynnin taitoja.
Asiakaspalvelun polulla opit mm. viestimään asiakaslähtöisesti ja käsittelemään palautetta rakentavasti.
Pidätämme oikeuden sisällön muutoksiin.
Rekrytoiva koulutus on virallista työvoimakoulutusta ja opiskelijalle maksutonta.
Koulutuksen ajan olet yhteistyöyritykseen koulutussuhteessa, jolloin yrityksellä ei ole palkanmaksuvelvoitetta. Koulutuksen aikana saat samaa työttömyysetuutta kuin työttömänä ollessasi.
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista