Rastor-instituutin juuret ja siivet

Kaksi suomalaista koulutusyhtiötä on yhdistynyt. Rastor ja Markkinointi-instituutti ovat nyt Rastor-instituutti.

Markkinointi-instituutin matka alkoi vuonna 1930, jolloin perustettiin Myynti- ja mainoskoulu. Ensimmäiset kurssit käsittelivät näyteikkunan sommittelua. Myynti- ja mainoskoulu oli etäopiskelun uranuurtaja Suomessa: se järjesti kirjekursseja rintamalla oleville sotilaille.

Rastor perustettiin vuonna 1942. Aluksi nimi oli Teollisuuden Työteholiitto, mutta pian nimikilpailun myötä siitä tuli Rastor. Nimi syntyi sanoista rationalisointi, standardisointi ja organisointi. Rastorin legendaarinen johtaja Leo "Leka" Suurla tunnettiin liikkeenjohdon konsultoinnin pioneerina Suomessa.

Markkinointi-instituutilla ja Rastorilla on vahva yhteinen juuri  – intohimo kehittämiseen. Tämän intohimon tukemana olemme 160 vuoden ajan vauhdittaneet tuhansien yritysten kasvua ja auttaneet satojatuhansia suomalaisia kehittämään ammatillisia taitojaan.

Rastor-instituutin tarina

Rastor-instituutti ponnistaa kokemuksesta ja tähtää tulevaisuuteen. Siivet on levitetty.

Rastor-instituutti on läsnä kaikkialla Suomessa. Voimamme salaisuus on monipuolinen kykymme edistää työtä ja osaamista. Olemme ammatiltamme työelämän uudistajia: palveluissamme yhdistyvät osaamisen kehittäminen ja työllistäminen.  

Työllämme on elämän suuntaa muuttava vaikutus. Autamme ihmisiä ja yrityksiä muuttuvassa maailmassa. Annamme ammatilliset siivet ja puhallamme ilmaa niiden alle. Kun yksi lähtee lentoon, hän saa muutkin nousemaan siivilleen. 

Työmme on intohimoammatti. Me uskomme, että jokaisella on mahdollisuus onnistua työelämässä. Olemme tekemässä Suomesta työelämän kärkimaata tuottavuudessa ja hyvinvoinnissa.

Siivet kyllä kantavat.