UUTUUS
Kasva markkinoinnin tekijästä tuloksentekijäksi! Markkinointipäällikön koulutusohjelma antaa sinulle osaamisen ja itsevarmuuden suunnitella markkinointia, joka puhuttelee asiakkaita, tukee liiketoiminnan tavoitteita ja tuottaa mitattavaa vaikuttavuutta. Ota seuraava askel urallasi ja vahvista rooliasi markkinoinnin ammattilaisena.
KOULUTUSINFO pe 14.11.2025 klo 10–11
Oletko kiinnostunut markkinoinnin ja viestinnän opinnoista, mutta kaipaat lisätietoa ennen hakeutumista? Tämä info on juuri sinulle!
Markkinointi voi helposti hajota moniin suuntiin: viestit eivät aina osu, asiakasymmärrys jää pintapuoliseksi ja eri kanavien rooli on epäselvä. Tässä koulutuksessa saat käytännönläheiset työkalut ja toimintamallit, joilla johdat markkinointia suunnitelmallisesti ja mitattavasti. Opit yhdistämään strategisen ajattelun, asiakasymmärryksen ja markkinointiviestinnän tehokkaaksi kokonaisuudeksi, joka tukee sekä yrityksen tavoitteita että omaa ammatillista kasvuasi.
Koulutus sopii sinulle, joka vastaat markkinoinnin operatiivisesta suunnittelusta ja haluat lisää varmuutta päätöksentekoon. Opiskelet joustavasti etänä, ja kouluttajina toimivat työelämän kokeneet asiantuntijat. Kaikki materiaalit jäävät käyttöösi myös koulutuksen jälkeen, jotta voit rakentaa pitkäjänteistä ja tuloksellista markkinointia.
Koulutus kestää 6–12 kk riippuen yksilöllisestä opiskelusuunnitelmastasi. Tutkintoon sisältyy valittujen kurssien etäkoulutuspäivät sekä itsenäistä opiskelua verkossa.
Koulutuksen ydin rakentuu neljästä osa-alueesta, sisältäen sekä omaan aikatauluun tehtäviä verkkokursseja että 7 koulutuspäivää etäyhteyksin.
Koulutuksen ydin rakentuu neljästä osa-alueesta. Ohjelma sisältää sekä omaan aikatauluun suoritettavia verkkokursseja että seitsemän koulutuspäivää etäyhteyksin, joten voit edetä joustavasti oman aikataulusi mukaan. Koulutuspäivät ajoittuvat keväälle (1-6/2026).
Markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
Opit linkittämään markkinoinnin tavoitteesi liiketoiminnan tavoitteisiin. Opit sukkuloimaan dataviidakossa ja löydät ne olennaisimmat mittarit, joilla johdat markkinoinnin ja siten koko liiketoiminnan menestystä.
Asiakasymmärrys
Ymmärrät: mitä asiakasymmärrys on ja hahmotat sen merkityksen paitsi markkinoinnille myös koko organisaation (liike)toiminnalle. Lisäksi osaat kerryttää ja hyödyntää asiakasymmärrystä.
Vaikuttava viestintä
Opit tunnistamaan omat vahvuutesi ja kehityskohteesi vaikuttajana. Saat vinkkejä omien esitystesi valmisteluun ja esittämiseen.
Markkinointijuridiikka
Opit tuntemaan kuluttaja- ja BtoB -markkinoinnin tärkeimmät periaatteet ja säännöt, tiedät henkilörekisterilain perusteet ja tärkeimmät soveltamisalueet sekä osaat alihankinnan ja sisällön ostamisen tekijänoikeuslakia noudattaen.
Pääset myös kehittämään osaamistasi oman valinnan mukaan verkko-opinnoilla joko palautteen, itsensä johtamisen tai vuorovaikutuksen osalta.
Voit räätälöidä lisäksi verkkokursseja omaan pakettiisi valiten mukaan
Tämän jälkeen syvennät osaamistasi yhdessä valitsemassasi valinnaisessa moduulissa:
Brändin johtaminen (5-6/2026)
Koulutuksen jälkeen osaat entistä paremmin johtaa ja kehittää brändiä liiketoiminnan työkaluna. Osaat myös organisoida brändin osaksi yrityksen sisäistä toimintakulttuuria.
Digimarkkinointi (10/2026-1/2027)
Koulutuksen jälkeen osaat paremmin priorisoida digimarkkinoinnin keinot, asettaa toimivat seurantamittarit, valita sopivat alustat ja digimediat, perustella markkinointisuunnitelmat uskottavasti sekä toteuttaa suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.
Tekoälyn tehokas käyttö markkinoinnissa (10-11/2026)
Koulutus auttaa hyödyntämään tekoälyä markkinoinnissa tehokkaasti ja laadukkaasti. Opit tunnistamaan mahdollisuuksia nopeuttaa rutiinitehtäviä tekoälyn avulla, vapauttaen aikaa tärkeämpään ja mielekkäämpään työhön.
Tapahtumatuotanto (9-10/2026)
Opit oivaltamaan tapahtumien ja tilaisuuksien merkityksen koko organisaatiolle ja osana markkinointiviestintää. Saat työkaluja, ideoita ja oivalluksia tilaisuuksien ja tapahtumien suunnitteluun ja toteutukseen sekä jämäkkään projektin hallintaan.
Räätälöity sisältö
Ilmoittauduttuasi koulutusohjelmaan pääset varaamaan 30min. zoom- tapaamisen osaamispäällikön kanssa.
Tapaamisessa valitsette sinulle sopivan aikataulun ja sisällön koulutusohjelmaan.
Kouluttajina mm.
Antti Leino, markkinointiarkkitehti, yritysvalmentaja, digistrategi
Antti hyödyntää yli 25 vuoden kokemusta erilaisia digitaalisen markkinoinnin tehtävistä kouluttaessaan Rastor-instituutissa. Hänen erikoisalojaan ovat digitalisen mainonnan alustat, hakukonenäkyvyys ja sosiaalisen median hyödyntäminen.
Petri Uusitalo, toimitusjohtaja, Kaski Agency
Petri on toiminut markkinoinnin ja brändin kirkastamisen asiantuntijatehtävissä jo neljä vuosikymmentä. Hän auttaa niin suuria kuin pk-yrityksiä kilpailuetujen ja brändin kehittämisessä, opettaa brändin johtamista Rastor-instituutissa ja vetää brändiaiheisia webinaareja. Mainostajien Liitto julkaisi 2014 hänen kirjansa Brändi & Business.
Emma Nordback
Emma Nordback on filosofian maisteri, joka on pääaineenaan opiskellut puheviestintää. Emmalla on liki 15 vuoden kokemus osaamisen kehittämisestä, valmentamisesta ja kouluttamisesta niin yksityisellä kuin kolmannella sektorilla. Emman intohimoina on interpersonaalinen viestintä, neuvottelutaidot sekä vaikuttava ja vakuuttava esiintyminen. Emman on opiskellut myös ratkaisukeskeiseksi työnohjaajaksi ja coachiksi. Emma uskoo, että jokainen voi kehittää osaamistaan, kun on avoin tiedolle, valmis harjoittamaan taitojaan ja motivaatio ovat kohdillaan.
Jone Korpi
Jone on myynnin ja markkinoinnin ammattilainen, joka kouluttaa laajasti kaikista kasvuun liittyvistä teemoista. Myös myynnin ja markkinoinnin tehostaminen tekoälyn ja muiden modernien teknologioiden avulla on Jonelle tärkeä aihe. Kouluttajana häntä kiitetään erityisesti taidosta selittää monimutkaisetkin asiakokonaisuudet selkeästi ja ymmärrettävästi. Hänen koulutuksensa ovat aina vuorovaikutteisia ja osallistavia, joten voit odottaa innostavaa oppimiskokemusta ja mahdollisuutta jakaa omia ideoita ja kysymyksiä. Päivätyössään Korpi työstää kasvuun liittyviä asioita Suomessa ja maailmalla teknologiayritys ImpactOS:llä. Hän toimii lisäksi kolumnistina ja kirjoittaa esikoiskirjaansa myynnin ja markkinoinnin yhdistämisestä.
Kati Keronen, perustaja, toimitusjohtaja, Valoria Oy
Kati on strategisen markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen, palkittu tietokirjailija, rakastettu kouluttaja ja kannustava sparraaja. Nykyisessä työssään, oman yrityksensä Valoria Oy:n luotsina, Kati auttaa suomalaisia organisaatioita viestimään entistä vaikuttavammin strategia- tai johtamisviestinnästä asiakasviestinnän eri tilanteisiin. Ennen oman yrityksen perustamista hän on toiminut kehitysjohtajana sisältömarkkinointitoimistossa, liiketoimintajohtajana verkkosivustoja tuottavassa yrityksessä, pörssiyhtiön tiedottajana ja koulutussuunnittelijana yliopistossa. Jokainen työtehtävä on kerryttänyt kokemusta ja näkemystä ja se myös näkyy Katin vetämissä koulutuksissa ja työpajoissa ainutlaatuisella tavalla - koulutusten keskiarvo Rastor-instituutillakin hipoo täyttä viittä!
Opiskelumaksu maksetaan verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä tai laskutetaan ennen koulutuksen alkua yhdessä erässä. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista