Sisällöntuottajan koulutusohjelma, Verkko

UUTUUS!

Sisällöntuottajan koulutusohjelma virittää sinusta sisältömarkkinoinnin ammattilaisen. Opit tekemään suunnitelmallista ja asiakaslähtöistä sisältöä, jolla tavoitat kohderyhmäsi kanavassa kuin kanavassa. Koulutus sopii sisältömarkkinointia, sisällönsuunnittelua ja -tuotantoa työssään tekeville markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille.

Sisällöntuottajan koulutus – suunnitelmallista sisältömarkkinointia

Pelkkä hyvä teksti ei sisältömarkkinoinnin, asiakaspolkujen ja hakukoneoptimoinnin maailmassa riitä. Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa opit suunnittelemaan ja tekemään tavoitteellista sisältömarkkinointia – ei sisältöä sisällön vuoksi vaan organisaatiosi tavoitteita tukemaan. 

Jos haluat kasvattaa verkkokaupan myyntiä, lanseerata uuden palvelun, kasvattaa järjestösi jäsenmäärää, tavoittaa asiakkaat ostopolkunsa alkuvaiheessa tai vakuuttaa heidät ostopäätöksen hetkellä, tämä koulutus on sinua varten. 

Koulutuksen jälkeen käytössäsi on tärkeimmille asiakaspersoonille laadittu sisältösuunnitelma sekä valmiita, asiantuntijoiden ohjauksessa tuottamiasi sisältöjä eri kanaviin. Kirjoitat sujuvasti hakukoneoptimoitua tekstiä, joten sisältösi myös löytyvät verkosta ja elävät siellä pitkään. Taidat myös tarinallistamisen ja visuaalisen kerronnan muodot, kuten videot ja valokuvan, sekä osaat tuottaa podcasteja. Suunnittelet ja jaat sisältöjä monikanavaisesti ja tuotat some-sisältöä, joka pysäyttää selailijan. Tiedät, miten innostaa asiantuntijoita mukaan sisällöntuotantoon ja hyödyntää markkinointiautomaation mahdollisuuksia. 

Koulutus sopii sisältömarkkinoinnista ja sisällöntuotannosta tai sisältöjen johtamisesta vastaaville. Voit olla esimerkiksi sisältösuunnittelija, sisällöntuottaja, viestintäsuunnittelija, content manager, markkinoinnin tai viestinnän asiantuntija tai digitaalisen myynnin tekijä. Koulutus sopii myös yrittäjille, alan vaihtajille ja markkinoinnin tai viestinnän tehtäviin siirtyville. 
 

Kysy lisätietoja
Tarja Vikström osaamispäällikkö 040 573 0905 tarja.vikstrom@rastorinst.fi
Eliisa Seppänen palvelukoordinaattori 050 401 4816 eliisa.seppanen@rastorinst.fi
4350 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 9 kk
Koulutuspäivät 6–7

Verkko
25.9.2020


Koulutuspäivät
25.9.2020 (webinaari)
9.10.2020
26.10.2020 (webinaari)
9.11.2020
30.11.2020 (webinaari)
11.1.2021
15.2.2021
19.3.2021
16.4.2021 (webinaari)
Laajuus
Koulutus kestää n. 9 kk. Siihen sisältyy 6–7 koulutuspäivää, webinaareja, verkko-opiskelua ja omassa työssä tehtäviä harjoituksia. Laajuus on 28 op.
Kouluttajat

Kati Keronen, consultant, Valoria Oy

Sisällöntuottajan koulutusohjelma koostuu kahdesta kaikille yhteisestä osiosta, minkä lisäksi valitset yhden omia tarpeitasi tukevan valinnaisen kurssin. Koulutukseen sisältyy 6–7 verkkokoulutuspäivää, 4 lyhyempää webinaaria, itsenäistä opiskelua verkossa ja runsaasti omassa työssä tehtäviä harjoituksia palautteineen. 

Koulutuksen opit viet suoraan käytäntöön työssä toteutettavina harjoituksina, joihin saat ammattilaisen palautteen. Koulutuksen alussa rakennat sisältösuunnitelman, jossa määrittelet tavoitteet, ja koulutuksen aikana toteutat tekemääsi systemaattista sisällöntuotannon mallia. 

Katso KURSSIAIKATAULU 

Yhteiset osiot

1. Liiketoimintalähtöinen sisältösuunnitelma

Tämä osio sisältää kaksi webinaaria, kaksi verkkokoulutuspäivää, sparraustapaamisen sekä harjoituksia ja tehtäviä. 

Aloituswebinaari
Opinnot alkavat starttiwebinaarilla, jossa rakennetaan kokonaiskuva sisällöntuotannosta. 

1. verkkokoulutuspäivä ja palautewebinaari

  • Sisältöstrategia ja sisältösuunnitelman tekeminen
  • Asiakasymmärryksen työkalut ja asiakaspersoonat
  • Sisältösuunnitelman ensimmäisen version laatiminen

Saat palautetta sisältösuunnitelmaasi erillisessä webinaarissa verkkokoulutuspäivän jälkeen. 

2. verkkokoulutuspäivä 

  • Sisältösuunnitelman laajentaminen ja työstäminen eteenpäin
  • Markkinointiautomaation mahdollisuudet

Sparrausklinikka
Koulutus päättyy sparraukseen kouluttajan kanssa. Ennen sparrausta olet koonnut itsellesi koulutuksen tärkeät opit talteen ja sparrauksessa saat palautetta osaamisestasi sekä eväitä sisällöntuottajan työhösi tulevaisuudessa.  


2. Monikanavainen sisällöntuotanto

Tämä osio sisältää kolme verkkokoulutuspäivää, webinaarin sekä runsaasti käytännön harjoituksia ja verkkomateriaaleja.

1. verkkokoulutuspäivä ja sisältöpolun tiedonhakuvaihe 

  • Hakukoneoptimointi ja verkkoon kirjoittaminen
  • Podcastit

Päivän jälkeen teet sisältösuunnitelmaasi perustuen joko blogin tai asiantuntija-artikkelin. Saat tehtävään palautteen asiantuntijalta. 

Webinaari

  • Sosiaalisen median kanavien mahdollisuudet ja sisältöjen julkaiseminen somessa
  • Harjoituksia asiakaspolkuun sopivien nostojen tekeminen oman blogin tai asiantuntija-artikkelin pohjalta. 

2. verkkokoulutuspäivä ja asiakaspolun harkintavaihe 

  • Analytiikan merkitys sisältöjen tavoitteiden asettamisessa
  • Sisältöjen arviointi
  • Sisältöjen taustoitus ja asiantuntijahaastattelut 
  • Asiantuntijoiden innostaminen sisällöntuotantoon

Verkkovalmennuksen jälkeen teet sisältösuunnitelmaasi perustuen joko case-tarinan tai vertailun sekä tekemästäsi sisällöstä kolme nostoa eri kanaviin. Saat tehtävään palautteen asiantuntijalta.

3. verkkokoulutuspäivä ja asiakaspolun harkintavaihe 

  • Asiakaspolun harkintavaihe ja asiakkaan päätöksenteon tukeminen
  • Myynnilliset sisällöt ja ostamisen esteiden tunnistaminen 
  • Tuote- ja palvelukuvaukset

Verkkokoulutuspäivän jälkeen teet sisältösuunnitelmaan sopivan tuote- tai palvelukuvauksen, johon saat palautteen asiantuntijalta.

Tarinankerronnan verkkokurssi 
Monikanavaisen sisällöntuotannon osioon kuuluu kiinteänä myös tarinankerronnan verkkokurssi, jonka voi opiskella omaan tahtiin itsellesi sopivana ajankohtana. Tällä kurssilla opit arvioimaan omien ja muiden sisältöjen tarinallisuutta kriittisesti ja ymmärrät sekä tarinankerronnan että tarinakuuntelun perusmenetelmiä ja malleja. 

3. Valinnaiset osiot

Monikanavainen sisällöntuotanto -osioon voi lisäksi sisällyttää joko Visuaalinen viestintä tai Markkinoinnin ja viestinnän juridiikka -kurssin oman lähtötilanteen ja kiinnostuksen mukaan. 

Visuaalinen viestintä -kurssilla vahvistat visuaalista ymmärrystäsi ja harjoittelet mm. briefin sekä kuvien ja videoiden tekemistä käytännössä. Tämä kurssi sopii valinnaksi silloin, kun työhösi sisältyy paljon visuaalisten sisältöjen tekemistä tai tilaamista. 

Markkinoinnin ja viestinnän juridiikka -kurssilla saat lainsäädännön perustiedot omaan ja yrityksesi markkinoinnin ja viestinnän työhön. 

 

Koulutusohjelman pääkouluttajana toimii Kati Keronen. Kati on innostava ja inspiroiva sisältömarkkinoinnin ja sisältöstrategian ammattilainen, sisältöstrategi ja Valoria Oy:n toimitusjohtaja. Hänen pitämänsä koulutuspäivät ovat keränneet kiittävää palautetta jo vuosien ajan. Kati Keronen on lisäksi palkittu tietokirjailija. Johdata asiakkaasi verkkoon julkaistiin vuonna 2011 ja Sisältöstrategia vuonna 2017. Kirjojen toinen kirjoittaja on Katri Tanni.

Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.


Jokin muu koulutus?