Haku on päättynyt

Digital Sales & Growth Hacking F.E.C on rekrytoiva koulutus, jonka kautta yritykselläsi on mahdollisuus saada digiosaaja puoleksi vuodeksi.

Erityisesti tässä ajassa digitaalisten kanavien merkitys korostuu, kun yritykset pohtivat uusia keinoja tehdä liikevaihtoa ja myyntiä. Tarjoamme digiosaajia boostaamaan myyntiä digitaalisissa kanavissa Uudenmaan alueen yrityksiin.

Rekrytoivan koulutuksen kautta voit löytää yritykseesi uuden osaajan digitaalisen myynnin, markkinoinnin, verkkokaupan tai Growth Hackingin työtehtäviin. Yrityksesi valitsee koulutuksen hakijoista sopivan henkilön työskentelemään kuuden kuukauden ajaksi koulutussopimuksella. F.E.C-työntekijä työskentelee yrityksessäsi sekä oppii samanaikaisesti koulutuksessa digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja verkkokaupan menestyksekkäimmät käytännöt.

Millaisissa työtehtävissä F.E.C -työntekijä voi toimia?

F.E.C -työntekijä voi esimerkiksi kehittää yrityksesi verkkonäkyvyyttä ja -myyntiä sekä etsiä aktiivisesti uusia tapoja luoda kannattavaa liikevaihtoa. Hän voi tarvittaessa toimia projektinjohtajana erilaisissa verkkosivuhankkeissa tai toteuttaa itsenäisesti erilaisia digitaalisia ja myynnillisiä kehitysprojekteja. Työtehtäviin voi sisältyä esimerkiksi yrityksen verkkosivujen, verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin päivittäminen vastaamaan tämän päivän tarpeita sekä asiakkaiden käyttäytymistä.

F.E.C -työntekijä voi työskennellä myös osana myynti- tai markkinointitiimiä, siellä missä tarve on suurin. Hän voi toimia esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin rajapinnassa luoden myyntiä, vastaten samalla jostakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueesta. F.E.C-työntekijä osallistuu huipputasoiseen growth hacking -koulutukseen, jonka ansioista hän voi toimia hyvin monipuolisesti erilaisissa myynnin, markkinoinnin ja verkkokaupan tehtävissä.

Yritysten kokemuksia F.E.C -koulutuksista

"Parhaat tulokset syntyivät hyvistä lähtökohdista, ja yli 10 allekirjoitettua työsopimusta on loistava saavutus. Koulutettavat ovat olleet motivoituneita ja mukana 110-prosenttisesti alusta alkaen!

Yrityksen näkökulmasta rekrytointiin tähtäävä koulutus on kuin pitkä koeaika, jolloin hakijat perehdytetään tuleviin työtehtäviin. Koulutettavalle se taas on intensiivikurssi, joka esittelee alaa ja toimenkuvaa tavallista syvällisemmin."

-
Kalevi Köninki, LänsiAuto

"Koimme hakuprosessin helpoksi, etenkin kun Rastor-instituutti teki ns. esirekrytoinnin ja haastatteluun valikoitui lopuksi muutama kandidaatti."

- Janiina Koski, Rovio Entertainment

F.E.C -työntekijän kanssa solmitaan koulutussopimus

Yritys, koulutettava F.E.C -työntekijä ja Rastor-instituutti allekirjoittavat F.E.C -koulutussopimuksen. Koulutussopimuksen aikana henkilö työskentelee yrityksessä ja hänet koulutetaan työtehtäviinsä Rastor-instituutin koulutuksessa. Koulutussopimuksen tavoitteena on solmia työsopimus, mutta se ei sido yritystä rekrytointiin.

Ajankohta ja kesto

Aloitus sovitaan joustavasti yrityksesi tarpeen mukaan ja sopivan F.E.C -työntekijän löydyttyä, 5.10.-9.11.2020 väliselle ajalle. Koulutussopimuksen kokonaiskesto on 6 kuukautta sisältäen 100 päivää yrityksessä työskentelyä sekä 20 päivää koulutusta Rastor-instituutissa.

Hinta

Ehdokkaiden esittely on maksutonta. Jos ehdokkaista löytyy yrityksen tarpeeseen sopiva henkilö, koulutuksen hinta yritykselle on 1 400 €/kk/hlö + alv 24% (6 kk 8400 € + alv 24%).

Miten edetä?

Ota rohkeasti yhteyttä ja kerro millaiseen tarpeeseen etsit tekijää. Esittelemme mielellämme ehdokkaita. Esittely on maksuton, eikä se sido yritystäsi mihinkään.

Kristina Hupli
rekrytointikonsultti, Rastor-instituutti
p. 040 581 0750 
kristina.hupli@rastorinst.fi  

Digital Sales & Growth Hacking F.E.C -koulutuksen sisältö

1. Digiajan asiakas 

2. Digitaalinen kauppa 2020
•    Digitaalisen kaupan muutostrendit ja menestystekijät
•    Länsimäisen kaupan neljäs suuri murros: asiakkaiden aikakausi

3. Digitaalisen B2C-kaupan liiketoimintamalli
•    Strategiset vaihtoehdot
•    Menestyskonseptin luonti
•    Dataperusteinen markkinaselvitys, oikean markkinan tunnistaminen

4. Digitaalinen B2C- ja D2C-asiakashankinta
•    Sisältö- ja kanavastrategia
•    Hakukoneet, sosiaalinen media, vaikuttajat
•    Sisällöntuotannon skaalaaminen
•    Asiakashankinnan juridiset kysymykset

5. Asiakaspalvelun lainsäädäntö -verkkokurssi

6. Digitaalinen myynti & digitaalinen palvelumuotoilu
•    Mitä on Growth Hacking?
•    Pull & push -myynti
•    Ulkoinen ja sisäinen ostopolku
•    Tunnuslukujen tunnistaminen ja johtaminen, myyntisuppilon optimointi 
•    Digitaalinen palvelumuotoilu, asiakaspersoonat, Growth Hacking Canvas

7. Amazon verkkokauppa

8.  Verkkokaupan teknologiat
•    Verkkokauppa-alustat ja verkkokaupan perustaminen

9. Shopify verkkokauppa-alusta
•    Toimintaperiaatteet ja verkkokaupan perustaminen 

10. Woocommerce verkkokauppa- alusta
•    Toimintaperiaatteet ja verkkokaupan perustamisprosessi

11. Digitaalisen liiketoiminnan tilaus-toimitusprosessi sekä asiakaspalvelu

12. Digitaalisen kaupan analytiikka ja johtaminen
•    Google Analytics, A/B-testaus, Heat mapit

13.-14. Digitaalisen kaupankäynnin tunnusluvut ja niiden kehittäminen
•    KPI:t, mittaaminen ja tutustuminen Tableuahun
•    Dashboardin rakentaminen
•    Myyntidatan analysointi, metriikat ja tunnusluvut
•    Insentiivit, tavoitteet ja myynnin ohjaaminen

15.-16. Asiakkuuksien hallinta
•    Asiakaskokemus 2020-luvun yritysten strategian ytimenä

17.-18. Kehittyneen asiakasanalytiikan käyttö digitaalisessa kaupassa
•    Sisältöjen ja asiakkaiden profilointi
•    Kohdentaminen, suosittelu ja personointi

19. Myyntiteemalla Growth Hacking 1 
•    Kuinka tehdä Growth Hackingia käytännössä?

20. Myyntiteemalla Growth Hacking 2
•    Digitaalisen myyjän mindset: Kuinka toimia kasvulähettiläänä organisaatiossa?

Kouluttajat

  • Leevi Parsama, Experience Commerce Finland
  • Matti Liski, Columbia Road 
  • Antton Ikola, Columbia Road 
  • Miika Malinen, Woolman 
  • Antti Koskinen, Piuha
  • Mika Niemi, Northglow
  • Timo Norros, DAIN Studios
  • Matti Toivonen, DAIN Studios
  • Saara Hyvönen, DAIN Studios

     

FEC-koulutus (Further Educated with Companies) on Uudenmaan ELY-keskuksen hankkimaa työvoimakoulutusta korkeakoulutetuille työnhakijoille. FEC-koulutus tarjoaa yrityksille mahdollisuuden valita työnhakijoiden keskuudesta potentiaalinen työnhakija kehittymään ja kouluttautumaan tehtävissään. Koulutus toteutetaan yhteistyössä paikallisen TE-palveluiden kanssa.