Palvelumuotoilu HR-työssä – case Futurice

Webinaari 19.10.2020

Haluatko tietää, miten palvelumuotoilua on käytetty Euroopan parhaan työpaikan, Futuricen HR-toiminnossa? Webinaarissa kuulet, miten Futurice hyödyntää palvelumuotoilua HR-työssään. 

HR-työ sisältää paljon HR-palveluiden, -työkalujen ja -prosessien kehittämistä eri sidosryhmille kuten johdolle, esihenkilöille ja henkilöstölle. Palvelumuotoilun keinoin on mahdollista luoda HR-palveluita, jotka helpottavat käyttäjiensä arkea sekä säästävät vaivaa ja aikaa.

Palvelumuotoilu sopii välineeksi, kun suunnitellaan mm. rekrytoinnin, perehdytyksen, suorituksen johtamisen, osaamisen kehittämisen sekä johtamisen tukemisen prosesseja. Fiksuja palveluita, prosesseja ja toimintatapoja tuottava HR on myös liiketoiminnan arvoa ja asiakasarvoa tuottava toiminto. 

Webinaarin sisältö:

  • Miten palvelumuotoilua on hyödynnetty HR-työssä
  • Mitä hyötyä palvelumuotoilusta on Futuricen HR:lle ja koko organisaatiolle
  • HR-ammattilainen palvelumuotoilijana – mitä on osattava ja mitä otettava huomioon
  • Palvelumuotoiluprosessi HR-työssä

Webinaari on maksuton.

Lataa webinaaritallenne

Lenita Syrjänen ja Hanno Nevanlinna, Futurice
Lenita Syrjänen ja Hanno Nevanlinna, Futurice

Webinaarin asiantuntijoina toimivat Lenita Syrjänen ja Hanno Nevanlinna Futuricesta. He muotoilivat yhdessä Futuricen HR-toiminnot, -prosessit ja -palvelut sekä yrityksen kulttuurin uudelleen, kun Futurice valittiin kaksi kertaa Euroopan parhaaksi työpaikaksi. Tämän jälkeen Hanno on ollut kehittämässä Lean Service Creation -muotoilumenetelmää, jota opetetaan yliopistoissa ympäri Euroopan ja käytetään sadoissa yrityksissä. Lenita on ollut HR-ammattilaisena kasvattamassa Futuricen kansainväliseksi yritykseksi, jolla on 600 työntekijää ympäri Eurooppaa.