Lähiopiskelu
Koulutuspäivät järjestetään paikan päällä.
Etä-/lähiopiskelu
Sisältää etä- ja lähikoulutuspäiviä sekä itsenäistä verkko-opiskelua.
Etäopiskelu
Koulutuspäivät toteutetaan etäyhteydellä reaaliajassa, ja niille on sovittu tarkka ajankohta. Lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua.
Hybridi
Koulutuspäiviin voi osallistua oman valinnan mukaisesti joko paikan päällä tai etäyhteydellä.
Itsenäinen verkko-opiskelu
Ei sisällä aikaan sidottuja koulutuspäiviä. Koulutuksen voi suorittaa omaan tahtiin haluamanaan ajankohtana verkko-oppimisympäristössä tallenteita, tehtäviä ja muita materiaaleja hyödyntäen.
Oppisopimuskoulutus
Oppisopimuksessa työnantajasi osallistuu kouluttamiseen. Oppisopimus edellyttää, että sinulla on alan työpaikka.
Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto
Ota haltuun markkinointiviestinnän kokonaisuus ja ajankohtaiset digimarkkinoinnin työkalut! Opi suunnittelemaan ja toteuttamaan digitaalista markkinointiviestintää, joka on mitattavaa ja joka tukee liiketoiminnan tavoitteita. Tällä tutkinnolla kehityt markkinoinnin ammattilaisen polulla ja saat virallisen todistuksen osaamisestasi. Koulutus sopii sinulle, jos toimit markkinointiviestinnän tehtävissä tai teet markkinointia oman työsi ohella.
Koulutuksessa perehdyt kannattavaan liiketoimintaan ja digitaaliseen markkinointiviestintään osana sitä. Tunnistat, miten asiakas toimii digitaalisessa ympäristössä ja mistä asiakaskokemus muodostuu. Tiedät, miten eri digitaaliset sisällöt ja kanavat toimivat ja miten tuloksia voidaan mitata. Opit myös parantamaan verkkosivuston hakukonenäkyvyyttä ja ymmärtämään analytiikan perusteet.
Koulutus liittyy saumattomasti omiin työtehtäviisi, ja koulutussisältö räätälöidään sinulle henkilökohtaisesti omien tarpeidesi mukaan. Käytännön tekemisen kautta tehostat samalla organisaatiosi markkinointiviestintää ja kehität asiakaskokemusta jo opiskelun aikana.
Työskenteletkö järjestössä? Katso järjestöjen markkinointiviestintään suunnattu ammattitutkinto! Jos innostut lisää itsesi kehittämisestä, voit myöhemmin syventää markkinoinnin osaamistasi liiketoiminnan erikoisammattitutkinnolla, MJD-tutkinnolla tai Sisällöntuottajan koulutusohjelmalla.
Koulutuksen aluksi kutsumme sinut verkkotapaamiseen sinulle nimetyn ohjaajan kanssa. Kartoitamme yhdessä osaamistarpeesi, jonka jälkeen sinulle tehdään henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma. Saat henkilökohtaista ohjausta ja tukea tutkinnon opiskeluun aina kun tarvitset.
KAIKILLE YHTEISET TUTKINNON OSAT
Aloitat opiskelun joustavasti itsenäisillä verkko-opinnoilla. Voit opiskella kursseja oman aikataulusi mukaan.
Organisaatio ja toimintaympäristö -verkkokurssi
Kurssilla perehdyt organisaatioiden kannattavan toiminnan periaatteisiin, analysoit oman organisaatiosi toimintaympäristöä ja kilpailutilannetta sekä perehdyt keskeisiin talouden tunnuslukuihin.
Markkinoinnin ja asiakaspalvelun lainsäädäntö -verkkokurssi
Perehdyt markkinointiviestintään ja kuluttajansuojaan sekä tietosuojaan liittyvään lainsäädäntöön.
Työelämän kirjoitustaidot -verkkokurssi
Kurssi kehität kirjallisen viestinnän osaamistasi. Itseopiskeltava materiaali sisältää verkkoluentoja ja harjoituksia, joihin saat ammattilaisen palautteen.
Esiintymisen verkkokurssi
Kurssilla saat vahvistusta ja vakuuttavuutta esiintymiseen sekä esitysten pitämiseen. Itseopiskeltava materiaali sisältää verkkoluentoja ja harjoituksia.
Omat vahvuudet käyttöön -verkkokurssi
Verkkokurssilla tunnistat omat vahvuutesi hyödyntäen positiivisen psykologian tutkimustietoa ja pieniä itsenäisesti tehtäviä harjoituksia. Vahvuuksien tunnistamisella voit vahvistaa omaa hyvinvointiasi, lisätä työn imua tai selkiyttää omia urasuunnitelmia. Lopuksi voit valmentajan kanssa käydä läpi yhteenvedon ja pohtia vahvuutesi valjastat käyttöösi entistä paremmin.
Vuorovaikutustaidot, koulutuspäivä 4.12.2023
Koulutuspäivällä saat vinkkejä, miten ihmisten erilaisuus kannattaa huomioida omassa viestinnässä ja asiakaspalvelussa. Päivän aikana saat työkaluja haastaviin asiakaspalvelutilanteisiin.
Tutkinnon osa sisältää yhden laajan kurssin, jossa on noin 5 etäkoulutuspäivää, verkkomateriaaleja ja pohdintatehtäviä sekä pienryhmätyöskentelyä.
Markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus -kurssi
Kurssi alkaa verkko-opiskelulla. Perehdyt itseopiskeltavilla verkkoluennoilla markkinointiviestinnän viitekehykseen ja keskeisiin käsitteisiin ja reflektoit omaa osaamistasi pohdintatehtävissä.
1. etäkoulutuspäivä: Markkinointiviestinnän suunnittelu helmikuu 2024
2. etäkoulutuspäivä: Markkinointiviestinnän toimenpiteet ja mittaaminen maaliskuu 2024
Näiden koulutuspäivien jälkeen laadit johonkin organisaatiossasi ajankohtaiseen markkinointiviestinnän tehtävään suunnitelman, jota voit hyödyntää myös osana tutkinnossa tehtävää näyttöä.
Verkko-opiskelu
Täydennät osaamistasi markkinoinnin työkaluista itsenäisellä verkko-opiskelulla. Mm. teemoista somekanavat ja julkaiseminen sekä visuaaliset sisällöt.
3.–4. etäkoulutuspäivä: Hakukoneoptimointi maalis–huhtikuu 2024
5. etäkoulutuspäivä: Analytiikka ja tulosten raportointi toukokuu 2024
Kurssin aikana toteutat suunnitelmasi mukaisen markkinointiviestinnän toimeksiannon ja raportoit tulokset.
VALINNAISET TUTKINNON OSAT
Valitaan yksi seuraavista kolmesta vaihtoehdosta:
Asiakaskokemus ja palvelumuotoilu -kurssi
Opiskelu alkaa itsenäisillä verkko-opinnoilla. Kaksi koulutuspäivää syksyllä 2024
Kurssin käytyäsi
Onnistunut tapahtuma -kurssi
Opiskelu alkaa itsenäisillä verkko-opinnoilla. Koulutuspäivä syksyllä 2024.
Kurssin käytyäsi
Projektinhallinta -kurssi
Opiskelu alkaa itsenäisillä verkko-opinnoilla syyskuussa. Koulutuspäivä joko keväällä tai syksyllä 2024 oman valinnan mukaan.
Kurssin käytyäsi
mm.
Tommi Karvinen, Head of SEO & CRO, Tulos Helsinki
Tommilla on pitkä kokemus hakukoneoptimoinnin ja konversio-optimoinnin konsultoinnista sekä tekemisestä useista eri liiketoimintaympäristöistä ja eri yrityksien kanssa toimimisesta. Kokemusta löytyy myös ulkomailta ja Tommin urapolku alalla onkin alkanut Saksassa vuonna 2014. Tällä hetkellä Tommi työskentelee Tulos Helsinki Oy:ssa Head of SEO & CRO tittelillä. Hänen vahvuuksiinsa kuuluu isojen kokonaisuuksien hahmottaminen ja vetäminen hakukonenäkyvyyden kehittämisessä. Lisäksi häneltä löytyy laaja ymmärrys siitä, mitkä eri toimenpiteet toimivat missäkin liiketoiminnassa orgaanisen hakukonenäkyvyyden parantamisessa.
linkedin.com/in/tommi-karvinen1/
Kaisa Kokko
Kaisa on palvelumuotoilun, asiakaskokemuksen ja henkilöstön kehittämisen asiantuntija. Hän on toiminut erilaisissa koulutus- ja kehittämistehtävissä lähes 15 vuoden ajan. Kaisa on ollut vaikuttamassa Suomen parhaasta asiakaspalvelu- ja henkilöstökokemuksesta palkitun Alko Oy:n uudistumismatkaan. Tällä hetkellä Kaisa jakaa osaamistaan opettajana Jyväskylän Ammattikorkeakoulun liiketoimintayksikössä ja asiantuntijana Rastor-instituutissa.
Antti Leino, markkinointiarkkitehti, yritysvalmentaja, digistrategi
Antti hyödyntää yli 25 vuoden kokemusta erilaisia digitaalisen markkinoinnin tehtävistä kouluttaessaan Rastor-instutuutissa. Hänen erikoisalojaan ovat digitalisen mainonnan alustat, hakukonenäkyvyys ja sosiaalisen median hyödyntäminen.
linkedin.com/in/anttileino/
Helena Wallo, KTM, yrittäjä, Faustus Oy
Helena on aktiivisesti mukana alan eri järjestöissä, hän on myös kokenut tapahtuma-alan kilpailuiden tuomari niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Helena on valittu tapahtumamarkkinoinnin 100 vaikutusvaltaisimman henkilön joukkoon vuonna 2019.
linkedin.com/in/helenavallo/
Liiketoiminnan ammattitutkinto on Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto, jossa tutkinnon suorittaminen ja tutkintokoulutus henkilökohtaistetaan juuri sinulle sopivaksi sen perusteella, mitä jo osaat ja mitkä ovat tavoitteesi. Henkilökohtainen tutkintopolkusi valitaan sen mukaisesti, mitä työtehtäviä pääset omalla työpaikallasi tekemään.
Valitset Rastor-instituutin ohjaajan kanssa tutkintoon soveltuvasta kurssitarjonnasta ne kurssit, joilla saavutat tutkinnossa vaadittavan ammattitaidon. Opintojen määrä riippuu henkilökohtaisesta tutkintopoluistasi, sekä siitä, mitä jo osaat ja miten kasvatat ammattitaitoasi työpaikallasi.
Jokaisessa tutkinnossa on omat vaatimuksensa ammatilliselle osaamiselle. Tutustu liiketoiminnan ammattitutkinnossa vaadittavaan osaamiseen Opetushallituksen sivuilla.
Liiketoiminnan ammattitutkinto, markkinointiviestinnän osaamisala
Kaikille osaamisaloille yhteinen tutkinnon osa:
Markkinointiviestinnän osaamisala:
Valinnaiset tutkinnon osat:
Osallistumismaksu sisältää tutkinnon suorittamisen ja kaikki tutkinnon kurssit, joille opiskelija osallistuu, sekä oppimateriaalit ja kirjat.
Tämä koulutus on Opetus- ja kulttuuriministeriön osittain rahoittamaa ammatillista lisäkoulutusta. Opiskelija maksaa vain koulutuksen omarahoitusosuuden (eli osallistumismaksun).
Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä, ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Ammatti- ja erikoisammattitutkinnoissa osoitamme ja lähetämme Opetushallituksen ohjeen mukaan koulutuksen laskun opiskelijalle. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Rastor-instituutin ammatilliset tutkinnot ovat arvonlisäverottomia.
Koulutus on mahdollista opiskella oppisopimuskoulutuksena.
Tutkinto on mahdollista suorittaa oppisopimuksella.
Oppisopimuskoulutusta varten sinulla täytyy olla:
Myös yrittäjänä toimivalle voidaan tehdä oppisopimus. Oppisopimuskoulutus sopii kaiken ikäisille.
Tutkinnon suorittaminen oppisopimuksella
Kysy lisää koulutuksen yhteyshenkilöltä!
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista