Lähiopiskelu
Koulutuspäivät järjestetään paikan päällä.
Etä-/lähiopiskelu
Sisältää etä- ja lähikoulutuspäiviä sekä itsenäistä verkko-opiskelua.
Etäopiskelu
Koulutuspäivät toteutetaan etäyhteydellä reaaliajassa, ja niille on sovittu tarkka ajankohta. Lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua.
Hybridi
Koulutuspäiviin voi osallistua oman valinnan mukaisesti joko paikan päällä tai etäyhteydellä.
Itsenäinen verkko-opiskelu
Ei sisällä aikaan sidottuja koulutuspäiviä. Koulutuksen voi suorittaa omaan tahtiin haluamanaan ajankohtana verkko-oppimisympäristössä tallenteita, tehtäviä ja muita materiaaleja hyödyntäen.
Oppisopimuskoulutus
Oppisopimuksessa työnantajasi osallistuu kouluttamiseen. Oppisopimus edellyttää, että sinulla on alan työpaikka.
Opi tekemään tuloksellista sisältömarkkinointia! Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa saat konkreettiset työkalut ja menetelmät, joilla johdatat asiakastasi ostopolulla. Opit tuottamaan monikanavaista sisältöä, joka tavoittaa kohderyhmäsi tehokkaasti. Koulutukseen sisältyviä kursseja käynnistyy joustavasti ympäri vuoden.
Voit aloittaa joustavasti valitsemastasi kurssista!
ALOITA JOUSTAVASTI ITSELLESI SOPIVASTA KURSSISTA!
Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa laadit toimivan sisältösuunnitelman, jossa huomioit miksi, miten ja kenelle sisältömarkkinointia tehdään. Luot asiakasprofiilit asiakkaiden tarpeiden ja motiivien pohjalta. Tuotat sisältöä, joka on asiakkaille merkityksellistä ja yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden mukaista. Opit myös käyttämään tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia sisällöntuotannossa.
Koulutuksen edetessä toteutat sisältösuunnitelmaasi. Osaat mitata ja analysoida tuloksia. Osaat suunnitella erilaisia sisältöjä ja sisältötyyppejä. Tiedät, miten toimia, jos haluat kasvattaa verkkokaupan myyntiä, lanseerata uuden palvelun tai kasvattaa järjestösi jäsenmäärää. Tiedät, kuinka tavoitat asiakkaasi ostopolun alkuvaiheessa ja osaat vakuuttaa heidät ostopäätöksen hetkellä.
Koulutus sopii sisältöjä ja sisältömarkkinointia tekeville niin isoissa kuin pienissä organisaatioissa. Voit olla esimerkiksi sisältösuunnittelija, sisällöntuottaja, viestintäsuunnittelija tai markkinoinnin asiantuntija. Koulutus sopii myös yrittäjille ja alanvaihtajille. Jos sinulla ei tällä hetkellä ole alan työpaikkaa, voit soveltaa koulutuksen tehtäviä ja sisältöä harrastustoiminnassasi, verkostossasi tai esimerkiksi opintojen aikana itse hankkimassasi harjoittelupaikassa.
Koulutus sisältää:
KIINTEÄT KURSSIT:
1. Asiakaslähtöinen kirjoittaminen alkaa 15.1.2025
Kehityt kirjoittajana, saat vinkit asiakaslähtöisen tekstin kirjoittamiseen ja opit keinoja, joilla tehostat omaa kirjoittamisen prosessia. Harjoittelet verkkosisältöjen kirjoittamista valitsemastasi aiheesta: blogi, artikkeli tai asiakastarina. Saat ammattilaisen kommentit kirjoittamaasi sisältöön. Kurssiin sisältyy 1 etäkoulutuspäivä, harjoituksia ja itsenäisesti opiskeltavaa verkkomateriaalia.
2. Sisältöstrategia alkaa syyskuu 2025
Perehdyt sisältöstrategiaan, sisällöntuotannon prosessiin ja työkaluihin. Selkeytät rooliasi sisällöntuottajana ja laadit sisältösuunnitelman, johon saat palautetta. Arvioit sisällöntuotannon toimivuutta, millaisia mittareita käytät ja pitääkö mittaristoa tarkentaa tai muuttaa.
Kurssilla harjoittelet ja saat käyttöösi muun muassa seuraavat työkalut:
Kurssi sisältää 5 etäkoulutuspäivää, harjoituksia, tehtäviä ja itsenäisesti opiskeltavaa verkkomateriaalia. Kurssiin sisältyy henkilökohtainen tunnin sparraus huippukouluttajan kanssa sinulle tärkeistä ajankohtaisista asioista.
3. Tarinankerronnan verkkokurssi
Tarinankerronnan verkkokurssin voit opiskella omaan tahtiin itsellesi sopivana ajankohtana. Kurssilla opit arvioimaan omien ja muiden sisältöjen tarinallisuutta kriittisesti ja ymmärrät sekä tarinankerronnan että tarinakuuntelun perusmenetelmiä ja malleja.
VALINNAISET KURSSIT:
Valitse 3 kurssia alla olevista oman osaamistarpeesi mukaan.
Voit myös keskustella valinnoista kanssamme, kartoitetaan yhdessä tilanteesi ja valitaan kurssit, jotka tukevat tarpeitasi parhaiten.
Koulutusohjelman pääkouluttajana toimii Kati Keronen, perustaja, toimitusjohtaja, Valoria Oy
Kati on strategisen markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen, palkittu tietokirjailija, rakastettu kouluttaja ja kannustava sparraaja. Nykyisessä työssään, oman yrityksensä Valoria Oy:n luotsina, Kati auttaa suomalaisia organisaatioita viestimään entistä vaikuttavammin strategia- tai johtamisviestinnästä asiakasviestinnän eri tilanteisiin. Ennen oman yrityksen perustamista hän on toiminut kehitysjohtajana sisältömarkkinointitoimistossa, liiketoimintajohtajana verkkosivustoja tuottavassa yrityksessä, pörssiyhtiön tiedottajana ja koulutussuunnittelijana yliopistossa. Jokainen työtehtävä on kerryttänyt kokemusta ja näkemystä ja se myös näkyy Katin vetämissä koulutuksissa ja työpajoissa ainutlaatuisella tavalla - koulutusten keskiarvo Rastor-instituutillakin hipoo täyttä viittä!
linkedin.com/in/katikeronen/
Twitter: @KatiKeronen
Antti Leino, markkinointiarkkitehti, yritysvalmentaja, digistrategi
Antti hyödyntää yli 25 vuoden kokemusta erilaisia digitaalisen markkinoinnin tehtävistä kouluttaessaan Rastor-instutuutissa. Hänen erikoisalojaan ovat digitalisen mainonnan alustat, hakukonenäkyvyys ja sosiaalisen median hyödyntäminen.
linkedin.com/in/anttileino/
Laura Niemi, kouluttaja ja strategi
Laura on viestinnän ja suomen kielen kouluttaja, strategi ja tietokirjailija. Hän on toiminut vuosia viestinnän kehittäjänä ja kielen selkeyttäjänä virastoista pörssiyrityksiin. Hän on auttanut lukuisia organisaatioita kohderyhmät huomioon ottavassa ajattelussa sekä tekstien parantamisessa, aina tavoitteet huomioiden. Laura hallitsee vaativatkin tekstit aiheesta kuin aiheesta ja on saanut koulutuksissa kehuja etenkin arkeen soveltuvista työkaluistaan.
Tiina Torppa, toimittaja, kouluttaja
Laura Johansson, sosiaalisen median kouluttaja, viestintäkonsultti, kirjoittaja ja valokuvaaja, Lvngroom Oy
Kaksikielinen pitkän linjan sosiaalisen median kouluttaja, konsultti, valokuvaaja ja kirjoittaja, joka näkee kokonaisuuden ja ymmärtää asiakkaan budjetin ja resurssit. Laura hoitaa projektit maaliin ja rakastaa deadlineja. Laura on KTM, tradenomi, yo-merkonomi ja harkitsee vakavasti tohtoroimista.
linkedin.com/in/johanssonlaura/
Riikka Vanhakarhu Senior Strategic Consultant, Tulos Helsinki
Opiskelumaksu maksetaan verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä tai laskutetaan ennen koulutuksen alkua yhdessä erässä. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Koen, että tämä on kuin perehdyttämispaketti työhön, tässä oppii sen mitä tarvitsee onnistuakseen viestinnässä.
Opiskelijapalaute
Sain itsevarmuutta koulutuksesta ja uskallusta lähteä hakemaan uusia töitä uudet opit takataskussa.
Opiskelijapalaute
Lopulta sain koulutuksesta enemmän kuin olisin osannut kuvitella. Se osui täydellisesti oman työnkuvani työtehtäviin, ja antoi sisällöntuotantoon konkreettisia työkaluja. Osaan jatkossa yhdistää luodun sisällön paremmin ylätason strategisiin tavoitteisiin.
Opiskelijapalaute
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista