Sisällöntuottajan koulutusohjelma virittää sinusta sisältömarkkinoinnin ammattilaisen. Opit tekemään suunnitelmallista ja asiakaslähtöistä sisältöä, jolla tavoitat kohderyhmäsi kanavassa kuin kanavassa. Koulutus sopii sisältömarkkinointia, sisällönsuunnittelua ja -tuotantoa työssään tekeville markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille.
Pelkkä hyvä teksti ei sisältömarkkinoinnin, asiakaspolkujen ja hakukoneoptimoinnin maailmassa riitä. Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa opit suunnittelemaan ja tekemään tavoitteellista sisältömarkkinointia – ei sisältöä sisällön vuoksi vaan organisaatiosi tavoitteita tukemaan.
Jos haluat kasvattaa verkkokaupan myyntiä, lanseerata uuden palvelun, kasvattaa järjestösi jäsenmäärää, tavoittaa asiakkaat ostopolkunsa alkuvaiheessa tai vakuuttaa heidät ostopäätöksen hetkellä, tämä koulutus on sinua varten.
Koulutuksen jälkeen käytössäsi on tärkeimmille asiakaspersoonille laadittu sisältösuunnitelma sekä valmiita, asiantuntijoiden ohjauksessa tuottamiasi sisältöjä eri kanaviin.
Koulutus sopii sisältömarkkinoinnista ja sisällöntuotannosta tai sisältöjen johtamisesta vastaaville. Voit olla esimerkiksi sisältösuunnittelija, sisällöntuottaja, viestintäsuunnittelija, content manager, markkinoinnin tai viestinnän asiantuntija tai digitaalisen myynnin tekijä. Koulutus sopii myös yrittäjille, alan vaihtajille ja markkinoinnin tai viestinnän tehtäviin siirtyville. Sisällöntuottajan koulutusohjelma toteutetaan kokonaan verkossa.
Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.
" Olen tehnyt ensimmäisen podcastin, tehnyt rohkeammin postauksia ja löytänyt kirjoittamisen ilon ja rohkeuden. "
" Paljon on jo muuttunut: kokonaisuuksia on mietitty selkeämmiksi ja tavoitteet kirjattu. "
Sisällöntuottajan koulutusohjelma koostuu kahdesta kaikille yhteisestä osiosta, minkä lisäksi valitset omia tarpeitasi tukevan valinnaisen kurssin. Koulutukseen sisältyy 6–7 verkkokoulutuspäivää, lyhyempiä verkkovalmennuksia sekä itsenäistä opiskelua verkossa ja runsaasti omassa työssä tehtäviä harjoituksia palautteineen.
Koulutuksen opit viet suoraan käytäntöön työssä toteutettavina harjoituksina, joihin saat ammattilaisen palautteen. Koulutuksen alussa rakennat sisältösuunnitelman, jossa määrittelet tavoitteet, ja koulutuksen aikana toteutat tekemääsi systemaattista sisällöntuotannon mallia.
Yhteiset osiot
Tämä osio sisältää kaksi verkkovalmennusta, kaksi verkkokoulutuspäivää, sparraustapaamisen sekä harjoituksia ja tehtäviä.
Startti
Opinnot alkavat verkkovalmennuksella, jossa rakennetaan kokonaiskuva sisällöntuotannosta.
1. verkkokoulutuspäivä ja palaute
Saat palautetta sisältösuunnitelmaasi erillisessä verkkovalmennuksessa koulutuspäivän jälkeen.
2. verkkokoulutuspäivä
Sparrausklinikka
Koulutus päättyy sparraukseen kouluttajan kanssa. Ennen sparrausta olet koonnut itsellesi koulutuksen tärkeät opit talteen ja sparrauksessa saat palautetta osaamisestasi sekä eväitä sisällöntuottajan työhösi tulevaisuudessa.
Tämä osio sisältää verkkokoulutuspäiviä, verkkovalmennusta sekä runsaasti käytännön harjoituksia ja verkkomateriaaleja.
Koulutuspäivissä ja verkkovalmennuksissa käsitellään seuraavia aiheita:
Monikanavainen sisällöntuotanto -osiossa perehdyt ja teet harjoituksia oman sisältösuunnitelmasi mukaisesti asiakasmatkan eri vaiheisiin
Pitkäkestoisten sisältöjen lisäksi teet harjoituksissa runsaasti monikanavaisesti nostoja sisällöistäsi ja seuraat sisältöjen tavoitteita.
Tarinankerronnan verkkokurssi
Monikanavaisen sisällöntuotannon osioon kuuluu kiinteänä myös tarinankerronnan verkkokurssi, jonka voi opiskella omaan tahtiin itsellesi sopivana ajankohtana. Tällä kurssilla opit arvioimaan omien ja muiden sisältöjen tarinallisuutta kriittisesti ja ymmärrät sekä tarinankerronnan että tarinakuuntelun perusmenetelmiä ja malleja.
Monikanavainen sisällöntuotanto -osioon voi lisäksi sisällyttää joko Visuaalinen viestintä tai Markkinoinnin ja viestinnän juridiikka -kurssin oman lähtötilanteen ja kiinnostuksen mukaan.
Visuaalinen viestintä -kurssilla vahvistat visuaalista ymmärrystäsi ja harjoittelet mm. briefin sekä kuvien ja videoiden tekemistä käytännössä. Tämä kurssi sopii valinnaksi silloin, kun työhösi sisältyy paljon visuaalisten sisältöjen tekemistä tai tilaamista.
Markkinoinnin ja viestinnän juridiikka -kurssilla saat lainsäädännön perustiedot omaan ja yrityksesi markkinoinnin ja viestinnän työhön.
Koulutusohjelman pääkouluttajana toimii Kati Keronen. Kati on innostava ja inspiroiva sisältömarkkinoinnin ja sisältöstrategian ammattilainen, sisältöstrategi ja Valoria Oy:n toimitusjohtaja. Hänen pitämänsä koulutuspäivät ovat keränneet kiittävää palautetta jo vuosien ajan. Kati Keronen on lisäksi palkittu tietokirjailija. Johdata asiakkaasi verkkoon julkaistiin vuonna 2011 ja Sisältöstrategia vuonna 2017. Kirjojen toinen kirjoittaja on Katri Tanni.
Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.
Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Kati Keronen, consultant, Valoria Oy
Piritta Seppälä, viestintäkouluttaja, Viestintä-Piritta
Heini Lindfors, SEO Consultant, Tulos Helsinki