Haluatko oppia tuottamaan sisältöä, jolla johdat asiakkaan eteenpäin ostopolulla? Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa saat käyttöösi konkreettiset työkalut ja menetelmät, joilla tuotat kohderyhmäsi tavoittavaa laadukasta, monikanavaista sisältöä. Menetelmät soveltuvat sekä isojen että pienten organisaatioiden tarpeisiin.
Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa laadit toimivan sisältösuunnitelman, jossa huomioit miksi, miten ja kenelle sisältömarkkinointia tehdään. Luot asiakasprofiilit asiakkaiden tarpeiden ja motiivien pohjalta. Tuotat sisältöä, joka on asiakkaille merkityksellistä ja yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden mukaista.
Koulutuksen edetessä toteutat sisältösuunnitelmaasi. Osaat mitata ja analysoida tuloksia. Osaat suunnitella erilaisia sisältöjä ja sisältötyyppejä. Tiedät, miten toimia, jos haluat kasvattaa verkkokaupan myyntiä, lanseerata uuden palvelun tai kasvattaa järjestösi jäsenmäärää. Tiedät, kuinka tavoitat asiakkaasi ostopolun alkuvaiheessa ja osaat vakuuttaa heidät ostopäätöksen hetkellä.
Koulutus sopii sisältöjä ja sisältömarkkinointia tekeville. Voit olla esimerkiksi sisältösuunnittelija, sisällöntuottaja, viestintäsuunnittelija tai markkinoinnin asiantuntija. Koulutus sopii myös yrittäjille.Sisällöntuottajan koulutusohjelma toteutetaan kokonaan verkossa.
Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.
Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.
" Olen tehnyt ensimmäisen podcastin, tehnyt rohkeammin postauksia ja löytänyt kirjoittamisen ilon ja rohkeuden. "
Koulutus sisältää:
Etäkoulutuspäivät koostuvat kouluttajan alustuksista ja ohjatusta pienryhmätyöskentelystä, jossa treenaat menetelmiä yhdessä opiskelijakollegoiden kanssa. Yhdessä tehden opitte enemmän ja viette teoriaa rohkeasti kokeillen käytäntöön. Koulutuspäivien välijaksoilla rakennat omaa sisältösuunnitelmaasi.
1. koulutuspäivä 26.9.2022 klo 9–12
2. koulutuspäivä 5.10.2022 klo 9–12
3. koulutuspäivä 14.10.2022 klo 9–12
4. koulutuspäivä: Suunnittelusta käytäntöön 7.11.2022 klo 9–15
Koulutuspäivien jälkeen palautat laatimasi sisältösuunnitelman ja saat siihen palautetta kouluttajalta.
5. koulutuspäivä: Herättävät sisällöt ja verkkotekstit 24.11.2022 klo 9–12
Koulutuspäivän jälkeen treenaat blogin kirjoittamista.
6. koulutuspäivä: Sisällöntuottajan SEO 14.12.2022 klo 9–12
Koulutuspäivän jälkeen harjoittelet sisällön optimointia ja saat siihen palautetta sekä vinkkejä kouluttajalta.
Itsenäinen työskentely verkkoympäristössä, monikanavainen julkaiseminen
Verkko-opiskelun ohessa harjoittelet ja teet julkaisuja blogistasi eri kanaville. Saat kouluttajilta palautetta blogin tyylistä ja tekniikasta sekä sparraatte kurssikollegojen kesken toistenne julkaisuja.
7. koulutuspäivä: Sisällöntuotannon tavoitteet ja mittarit 13.1.2023 klo 9–15
Koulutuspäivän jälkeen arvioit sisältösuunnitelmasi toimivuutta: Miten hyvin suunnitelmasi ohjaa käytännön sisällöntuotantoa, millaisia mittareita käytät ja pitääkö mittaristoa tarkentaa tai muuttaa.
8. koulutuspäivä: Asiakasreferenssit ja journalistiset sisällöt 14.2.2023 klo 9–12
Koulutuspäivän jälkeen suunnittelet ja toteutat asiakasreferenssin sekä oppaan tai tuote/palvelukuvauksen. Saat kouluttajalta palautetta tekemiisi sisältöihin ja vertaissparrausta niistä tekemiisi julkaisuihin.
9. koulutuspäivä: Podcastit ja verkkotapahtumat 28.3.2023
Koulutuspäivän jälkeen harjoittelet podcastin käsikirjoittamista.
10. koulutuspäivä: Opit talteen! 26.4.2023 klo 9–12
Koulutusohjelman päätöspäivä:
Henkilökohtainen sparraustunti (ajankohta sovitaan erikseen)
Tarinankerronnan verkkokurssi
Tarinankerronnan verkkokurssin voit opiskella omaan tahtiin itsellesi sopivana ajankohtana. Kurssilla opit arvioimaan omien ja muiden sisältöjen tarinallisuutta kriittisesti ja ymmärrät sekä tarinankerronnan että tarinakuuntelun perusmenetelmiä ja malleja. Kurssi sisältää tehtävän, johon saat palautetta.
Valinnaiset kurssit
Valitse toinen alla olevista kursseista oman osaamistarpeesi mukaan. Voit keskustella valinnoista kanssamme, kartoitetaan yhdessä tilanteesi ja kumpi kursseista tukee tarpeitasi parhaiten.
Aikatauluun voi tulla muutoksia.
Tämä on juuri sitä, mitä uudessa työssäni tarvitsen – harmittelen vain sitä, etten ole osallistunut aikaisemmin!
Koulutus on rohkaissut minua tekemään asioita kuten itse ajattelen.
Koko paketti on ollut minulle hyödyllinen.
Koen, että tämä on kuin perehdyttämispaketti työhön, tässä oppii sen mitä tarvitsee onnistuakseen viestinnässä.
Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.
Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Koulutusohjelman pääkouluttajana toimii Kati Keronen, perustaja, toimitusjohtaja, Valoria Oy
Kati on strategisen markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen, palkittu tietokirjailija, rakastettu kouluttaja ja kannustava sparraaja. Nykyisessä työssään, oman yrityksensä Valoria Oy:n luotsina, Kati auttaa suomalaisia organisaatioita viestimään entistä vaikuttavammin strategia- tai johtamisviestinnästä asiakasviestinnän eri tilanteisiin. Ennen oman yrityksen perustamista hän on toiminut kehitysjohtajana sisältömarkkinointitoimistossa, liiketoimintajohtajana verkkosivustoja tuottavassa yrityksessä, pörssiyhtiön tiedottajana ja koulutussuunnittelijana yliopistossa. Jokainen työtehtävä on kerryttänyt kokemusta ja näkemystä ja se myös näkyy Katin vetämissä koulutuksissa ja työpajoissa ainutlaatuisella tavalla - koulutusten keskiarvo Rastor-instituutillakin hipoo täyttä viittä!
linkedin.com/in/katikeronen/
Twitter: @KatiKeronen
Laura Niemi, kouluttaja ja strategi, Valoria Oy
Laura Niemi on asiakaslähtöisen ja tavoitteellisen sisällön moniosaaja, joka on auttanut lukuisia yrityksiä, virastoja ja järjestöjä kasvattamaan viestinnän roolia läpi organisaation. Hän on tunnettu kyvystään tarjota tehotyökaluja, jotka solahtavat arkeen.
Tiina Torppa, toimittaja, kouluttaja
Laura Johansson, sosiaalisen median kouluttaja, viestintäkonsultti, kirjoittaja ja valokuvaaja, Lvngroom Oy
Kaksikielinen pitkän linjan sosiaalisen median kouluttaja, konsultti, valokuvaaja ja kirjoittaja, joka näkee kokonaisuuden ja ymmärtää asiakkaan budjetin ja resurssit. Laura hoitaa projektit maaliin ja rakastaa deadlineja. Laura on KTM, tradenomi, yo-merkonomi ja harkitsee vakavasti tohtoroimista.
linkedin.com/in/johanssonlaura/
Riikka Vanhakarhu Senior Strategic Consultant, Tulos Helsinki
Antti Leino, Lowreality Marketing Architects
linkedin.com/in/anttileino/