Lähiopiskelu
Koulutuspäivät järjestetään paikan päällä.
Etä-/lähiopiskelu
Sisältää etä- ja lähikoulutuspäiviä sekä itsenäistä verkko-opiskelua.
Etäopiskelu
Koulutuspäivät toteutetaan etäyhteydellä reaaliajassa, ja niille on sovittu tarkka ajankohta. Lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua.
Hybridi
Koulutuspäiviin voi osallistua oman valinnan mukaisesti joko paikan päällä tai etäyhteydellä.
Itsenäinen verkko-opiskelu
Ei sisällä aikaan sidottuja koulutuspäiviä. Koulutuksen voi suorittaa omaan tahtiin haluamanaan ajankohtana verkko-oppimisympäristössä tallenteita, tehtäviä ja muita materiaaleja hyödyntäen.
Oppisopimuskoulutus
Oppisopimuksessa työnantajasi osallistuu kouluttamiseen. Oppisopimus edellyttää, että sinulla on alan työpaikka.
Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto
Johdatko tai suunnitteletko markkinointiviestintää? Haluatko kehittää brändiä ja edistää sen näkyvyyttä? Markkinoinnin ja brändin kehittämiseen painottuva tutkinto on tehokas koulutus sinulle, joka työskentelet markkinoinnin asiantuntija- tai johtotehtävissä.
Koulutuksen avulla rakennat brändistäsi asiakkaita puhuttelevan, ja opit johtamaan ja suunnittelemaan markkinointiviestintää liiketoiminnan tavoitteiden mukaisesti. Saat käyttöösi työkaluja, joilla pystyt toteuttamaan suunnitelmallista markkinointiviestinnän ja brändin johtamista. Lisääntyvä asiakasymmärrys ja johdonmukainen tavoiteasetanta edistävät samalla organisaatiosi liiketoimintaa.
Ammatillisessa tutkinnossa työssä oppimisella on suuri rooli. Kehität oman organisaatiosi markkinointiviestintää ja brändiä jo koulutuksen aikana, sillä harjoitukset liittyvät suoraan omaan työhösi. Valinnaiset kurssit mahdollistavat opintojen painottumisen esimerkiksi brändin johtamiseen, markkinointiviestinnän kehittämiseen tai projektin systemaattiseen toteuttamiseen.
Tutkinto sopii kokeneille markkinointiviestinnän asiantuntija- ja johtotehtävissä toimiville. Vaativasta markkinointikoulutuksesta kiinnostuneille suosittelemme myös Markkinoinnin johtamisen tutkintoa, MJD.
Koulutus toteutetaan kokonaan verkossa. Kursseihin sisältyy aikataulutettuja, kouluttajan vetämiä etäkoulutuspäiviä sekä itsenäistä verkko-opiskelua oman opintosuunnitelman ja aikataulun mukaan.
Ilmoittautumisen jälkeen kanssasi sovitaan henkilökohtainen keskustelu. Siinä valitaan sinulle sopiva opiskeluohjelma.
Koulutus käynnistyy 15.2.2024 starttipäivällä, jossa saat tietoa tutkinnon suorittamisesta ja opiskelun käytännöistä.
Kaikille yhteinen tutkinnon osa:
Valinnaiset tutkinnon osat:
Näistä valitaan kaksi tutkinnon osaa henkilökohtaistamiskeskustelun yhteydessä.
Miten rakentaa houkutteleva ja tuottava brändi? Miten valjastaa brändi liiketoiminnan työkaluksi? Kurssilla teet konkreettisen suunnitelman organisaatiosi brändin kehittämiseksi.
Markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
Aseta markkinoinnille liiketoiminnasta johdetut tavoitteet ja mittaa markkinointitoimenpiteittesi tuloksia. Saat käyttöösi konkreettisen seurantatyökalun, jolla edistät oman organisaatiosi markkinointia.
Asiakaslähtöinen markinointiviestintä - teoriasta käytäntöön
Puhuttelevatko markkinointiviestinnän sisältösi asiakkaita? Irtaudu oman organisaatiosi myyntijargonista ja niksauta näkökulmasi asiakkaan perspektiiviin. Tässä sisältömarkkinoinnin koulutuksessa opit tuottamaan tuloksellisia sisältöjä ostopolun eri vaiheisiin.
Markkinoinnin ja viestinnän juridiikka
Pohditko tekijänoikeuksiin, GDPR:än, markkinointilakiin tai sähköisen markkinoinnin säädöksiin liittyviä kysymyksiä? Tämä koulutus varmistaa, että osaat työssäsi huolehtia markkinoinnin ja viestinnän lainmukaisuudesta.
Digimarkkinointi
Digitaalisuus on lähes jokaisen yrityksen agendalla. Tutustu tärkeimpiin digitaalisen markkinoinnin työkaluihin ja opi valitsemaan niistä sopivimmat oman organisaatiosi käyttöön.
Projektijohtaminen
Koulutuksessa opit kaikki tärkeimmät asiat, jotka tulee ottaa huomioon projektin eri vaiheissa. Saat käyttöösi konkreettisia työkaluja ja esimerkkejä elävästä työelämästä. Projektina voi hyvin olla vaikkapa yrityksen brändin lanseeraus
Kouluttajina mm.
Antti Leino, markkinointiarkkitehti, yritysvalmentaja, digistrategi
Antti hyödyntää yli 25 vuoden kokemusta erilaisia digitaalisen markkinoinnin tehtävistä kouluttaessaan Rastor-instutuutissa. Hänen erikoisalojaan ovat digitalisen mainonnan alustat, hakukonenäkyvyys ja sosiaalisen median hyödyntäminen.
linkedin.com/in/anttileino/
Petri Uusitalo, toimitusjohtaja, Kaski Agency
Petri on toiminut markkinoinnin ja brändin kirkastamisen asiantuntijatehtävissä jo neljä vuosikymmentä. Hän auttaa niin suuria kuin pk-yrityksiä kilpailuetujen ja brändin kehittämisessä, opettaa brändin johtamista Rastor-instituutissa ja vetää brändiaiheisia webinaareja. Mainostajien Liitto julkaisi 2014 hänen kirjansa Brändi & Business.
www.linkedin.com/in/petri-uusitalo
Laura Lares, hallitusammattilainen, toimitusjohtaja, Ablers
Laura on johtamisen ja bisneksen moniottelija, strategi, hallitusammattilainen, toimitusjohtaja ja ammattikouluttaja, jolla on yli 30 vuoden käytännön kokemus vaativista liiketoiminnan ja henkilöstön johtamistehtävistä. Laura sparraa vuosittan yli 1.000 esihenkilöä, johtajaa tai asiantuntijaa yli 300 eri organisaatiosta. Lauralla on osallistava, oivalluttava ja kannustava valmennusote, jolla rakennetaan valmiuksia arjen lukemattomiin johtamistilanteisiin: "Mikään johtamistekniikka ei toimi joka tilanteessa. Moni työkalu toimii monessa tilanteessa. Ja joka tilanteeseen löytyy joku konsti, joka toimii." Karismaattinen, kiinnostava, käytännönläheinen ja kokenut kouluttaja, joka ei jätä kylmäksi.
Tatu Malmström, toimitusjohtaja, perustaja, Pentagon Insight
Tatu on kohderyhmien ymmärryksen ja siihen perustuvan strategiatyön erityisosaaja. Koska valintamme ihmisinä kertovat meistä yhä enemmän, on strategian perustuttava muutokseen maailmassa. Jotta liiketoiminnalliset tavoitteet kohtaavat asiakkaiden, ihmisten, tarpeet ja motivaatiot, tarvitaan osuvaa asiakasymmärrystä ja sen hyödyntämistä. Tässä tarvitaan niin laadullisen kuin määrällisen tutkimuksen että data-analyysin osaamista. Tatulla on kokemus sadoista asiakasymmärryksen ja strategiatyön hankkeista eri toimialoilla ja markkinoilla, niin julkisilla kuin yksityisillä toimialoilla.
LinkedIn
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto on Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto, jossa tutkinnon suorittaminen ja tutkintokoulutus henkilökohtaistetaan juuri sinulle sopivaksi. Henkilökohtaisessa opiskeluohjelmassa huomioidaan aiempi osaamisesi ja omat nykyiset työtehtäväsi.
Valitset Rastor-instituutin ohjaajan kanssa tutkintoon soveltuvasta kurssitarjonnasta ne kurssit, joilla saavutat tutkinnossa vaadittavan ammattitaidon. Opintojen määrä riippuu siitä, mitä tutkinnon osia valitset tutkintoosi, mitä jo osaat ja miten kasvatat ammattitaitoasi työpaikallasi.Jokaisessa tutkinnossa on omat vaatimuksensa ammatilliselle osaamiselle. Tutustu liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon perusteisiin Opetushallituksen sivuilla.
Tämä koulutus on Opetus- ja kulttuuriministeriön osittain rahoittamaa ammatillista lisäkoulutusta. Opiskelija maksaa vain koulutuksen opiskelijamaksun. Opiskelijamaksu sisältää tutkinnon suorittamisen ja kaikki tutkinnon kurssit, joille opiskelija osallistuu, sekä oppimateriaalit ja kirjat.
Opiskelijamaksu laskutetaan yhdessä erässä, ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Ammatti- ja erikoisammattitutkinnoissa osoitamme ja lähetämme Opetushallituksen ohjeen mukaan koulutuksen laskun opiskelijalle. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Tutkinnon suorittanut voi tietyin edellytyksin (yhteensä viiden vuoden ylittävä työ- tai virkasuhde) anoa Työllisyysrahastolta ammattitutkintostipendiä (414 €).
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Rastor-instituutin ammatilliset tutkinnot ovat arvonlisäverottomia.
Koulutus on mahdollista opiskella oppisopimuskoulutuksena. Oppisopimuskoulutuksen hinta määräytyy oppisopimustoimistossa (0–450 €). Kysy meiltä lisää, tai ole yhteydessä oman alueesi oppisopimustoimistoon.
Tutkinto on mahdollista suorittaa oppisopimuksella.
Oppisopimuskoulutusta varten sinulla täytyy olla:
Myös yrittäjänä toimivalle voidaan tehdä oppisopimus. Oppisopimuskoulutus sopii kaiken ikäisille.
Tutkinnon suorittaminen oppisopimuksella
Kysy lisää koulutuksen yhteyshenkilöltä!
Lopputuloksena syntyi dokumentteja ja menettelytapoja, jotka ovat tulleet ihan oikeasti tiimimme käyttöön. >>
Minna Haarala
Marketing & Brand Designer, Probot Oy
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista