Chatbot-koulutus hitsasi porukan yhteen ja käynnisti ison muutoksen – kW-set Oy

Julkaistu 27.1.2020

Kuinka saada kotiutettua kiinnostuneiden asiakkaiden liidit, entä miten palvella tehokkaasti ja ratkaisukeskeisesti? kW-set Oy:lle räätälöity chatbot-koulutuspäivä antoi lisää työkaluja myyntityöhön ja asiakaspalveluun. Samalla se hitsasi porukan yhteen ja käynnisti ison sisäisen muutoksen siinä, miten markkinointia, myyntiä ja toiminnan kehittämistä jatkossa tehdään.

Kun kW-set Oy:n toimitusjohtaja Marko Nurmi lähti suunnittelemaan yritykselle chatbot-koulutusta, tavoitteena oli saada nykyaikaisia ratkaisuja liidien kotiuttamiseen sekä myyntiprosessin kehittämiseen. Molemmat tavoitteet täyttyivät kirkkaasti.

– Saimme chatbot-koulutuksesta uusia näkökulmia myyntiin ja markkinointiin. Kenties isoin hyöty oli työyhteisön hitsaantuminen yhteen. Valmennukseen koottiin henkilöstöä eri toiminnoista, minkä ansiosta pystyimme tarkastelemaan palvelujamme monipuolisesti uudesta näkökulmasta ja tekemään kattavammin yhteistyötä, Nurmi kertoo.

kW-set_Chatbot-koulutus3_600x350.png

Koulutuksessa syntyi yrityksen näköinen chatbot

kW-set Oy tunnetaan korkealaatuisista varavoimaratkaisuista sekä kunnianhimosta alaa kohtaan. Varavoimakoneiden ja niiden ympärille kehitettyjen palvelujen edelläkävijänä yrityksessä pyritään olemaan ajassa kiinni. Chatbotin avulla voidaan automatisoida toimintoja, helpottaa asiakaspalvelua sekä tarjota tietoa potentiaalisille asiakkaille.

Jo koulutuksen alkaessa tuli wau-efekti, kun selvisi, kuinka ammattitaitoista työtä vetäjät olivat tehneet etukäteen.
Marko Nurmi | toimitusjohtaja, kW-set Oy

Chatbot-koulutuksessa perehdyttiin automatisoidun keskustelubotin suunnitteluun ja toteuttamiseen muun muassa esimerkkien, viestinnällisten ratkaisujen sekä chatbot-työkalun kautta. Koulutuskokonaisuus räätälöitiin vastaamaan kW-set Oy:n toiveita. 

– Jo koulutuksen alkaessa tuli wau-efekti, kun selvisi, kuinka ammattitaitoista työtä vetäjät olivat tehneet etukäteen. Meille oli rakennettu yrityksemme näköinen chatbot, jolloin pystyimme koulutuspäivänä keskittymään olennaiseen. Opimme, miten chatbot rakennetaan ja miten sitä jatketaan helposti eteenpäin. Koodaamista ei tarvinnut osata ja käyttöliittymäkin oli ihmisläheinen.
 

Meille yksittäinen koulutuspäivä käynnisti ison muutoksen. Mietimme nykyään asioita yhdessä markkinoinnin ja myynnin osalta.
Jimi Nurmi | markkinointi ja myynti, kW-set Oy

Kattavat ohjeet ja vilkasta keskustelua – chatbot-koulutus antoi paljon

Myös markkinoinnista vastaava Jimi Nurmi kokee saaneensa chatbot-koulutuksesta lisää eväitä arkeen sekä nostetta tiimihenkeen. Valmis pohja ja kattavat ohjeet helpottivat chatbotin käyttöönottoa. 

– Koulutuspäivän myötä pääsin tekemään enemmän yhteistyötä koko tiimin kanssa. Haluamme kaikki kehittää toimintaa sekä viedä yritystämme korkeammalle. Ulkopuoliset asiantuntijat nopeuttivat botin käyttöönottoa, ja valmista pohjaa oli hyvä muokata, Jimi Nurmi summaa.

Yksittäinen chatbot-koulutuspäivä käynnisti ison muutoksen

Kokemukset yritysräätälöidystä chatbot-koulutuspäivästä olivat hyvät. 

– Joustava, innovatiivinen ajattelutapa miellytti meitä. Chatbotissa on mahdollisuuksia vaikka mihin niin interaktiivisuuden kuin sisällön puolesta. Suosittelenkin chatbot-koulutusta lämpimästi myös muille, Marko Nurmi kuvailee.

kW-set testasi chatbotia www-sivuillaan, mutta päätyi pilottijakson jälkeen palaamaan perinteiseen chatiin, jossa asiakkaita auttaa asiakaspalvelija. Marko Nurmen mukaan näin voidaan palvella toimialaa paremmin. Vaikka itse chatbot ei jäänyt käyttöön, sen kehittämistyöstä oli merkittäviä hyötyjä kW-setin toiminnalle jatkossa. 

– Meille yksittäinen koulutuspäivä käynnisti ison muutoksen. Mietimme nykyään asioita yhdessä markkinoinnin ja myynnin osalta. Se on aika mielenkiintoinen juttu, miten yhden päivän tiivis yhteistyö voi saada aikaan tällaisen isomman asian yrityksessä, Jimi Nurmi iloitsee.

Jaa sivu